Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Οκτ-2017 10:37

    Οδηγούμε τη νέα υβριδική Porsche Paramera 4 Ε-Hybrid (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Νιώθεις ένα παράξενο δέος. Σχεδόν ντρέπεσαι να ανοίξεις την πόρτα της νέα Panamera. Βρισκόμαστε στην Αθήνα και έχουμε την τιμή και χαρά να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο, στην υβριδική έκδοση 4 Ε Hybrid. Ήδη με τις αναλογίες της (5 μέτρα μήκους, σχεδόν 2 μέτρα πλάτους και 1,5 μέτρα ύψος) σε καθηλώνει. Είναι και αυτή η ιδιαίτερη γκρι βαφή, που η Porsche ονομάζει "Crayon", σε συνδυασμό με τους εντυπωσιακούς μαύρους τροχούς των 21in, που φουντώνουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του μοντέλου. Ακόμα και δίπλα σε υπέροχες 911 κατάφερνε να κερδίζει τα βλέμματα και αυτό είναι σίγουρα ένα επίτευγμα. Είναι όμορφη και θελκτική, παρά το γεγονός πως αρχικά σαστίζεις και διστάζεις με την πληθωρικότητά της, αλλά και την ακτινοβολία της.

    porscheΕντυπωσιακή αλλά και αρμονική

    Σχεδιαστικά η Panamera παραμένει ένα πολύ ξεχωριστό μοντέλο, όπως συνέβαινε και με το μοντέλο 1ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2010. Προσέθεσε μια νέα διάσταση στα πολυτελή saloon με περισσότερο νεανικό και σπορ χαρακτήρα, χωρίς όμως να θυσιάζεται η πολυτελής υπόσταση. Ωστόσο, το σημερινό μοντέλο δείχνει πιο αρμονικό και ισορροπημένο, κυρίως χάρη στο ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα, που πλέον διαθέτει μακρόστενα φωτιστικά σώματα, μια όμορφη παραπομπή στις 911. Ακόμα περισσότερο στην περίπτωσή μας που είχαν σκούρο χρώμα, ένα στοιχείο από τον τεράστιο κατάλογο του εξτρά εξοπλισμού. Στο προφίλ παραμένει η λογική του πεντάπορτου αμαξώματος, ενώ στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με μαύρο φόντο, καθώς και οι μεγάλοι αεραγωγοί που δίνουν το απαραίτητο επιθετικό στυλ. Ότι πρόκειται για την υβριδική έκδοση, το φανερώνουν τα λογότυπα στις εμπρός πόρτες σε πράσινο φόντο, αλλά και το ίδιο φόντο στο λογότυπο "Panamera 4" στο πίσω μέρος. Γενικά το πράσινο χρώμα αποτελεί το σήμα κατατεθέν των υβριδικών εκδόσεων της μάρκας, γι αυτό και το συναντάμε σε αρκετές λεπτομέρειες, όπως στις δαγκάνες των φρένων αλλά και στον εσωτερικό κρυφό φωτισμό.

    Porsche PanameraΤεχνολογία από την 918 Spyder

    Ήδη μέσα σου το αίμα κυλά με διαφορετικό τρόπο, όπως μόνο τα μοντέλα της Porsche καταφέρνουν να το πετυχαίνουν. Τι και αν δεν πρόκειται για μια Cayman, μια Boxster ή μια 911. Χάνεις το μυαλό σου, ακόμα και με το σήμα e-Hybrid, που θεωρητικά δεν υπόσχεται έντονες συγκινήσεις. Ωστόσο η τεχνολογία από την 918 Spyder αλλά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε υποψιάζουν. Από την μια πλευρά το οικολογικό προφίλ με τυποποιημένη κατανάλωση μόλις 2,5 lt/100km και 56 g/km CO2 και από την άλλη η τελική ταχύτητα των 278 km/h και τα μόλις 4,6 sec. για τα 0-100 km/h, που αντιστοιχούν σε σπορ μοντέλο αξιώσεων. Για το παραπάνω αποτέλεσμα υπεύθυνος είναι ένας κινητήρας βενζίνης V6 με δυο turbo και απόδοση 330 ίππων και 450 Nm, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 400 Nm. Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τους 462 ίππους και τα 700 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη. Από εκεί και πέρα η υδρόψυκτη μπαταρία των 14 kWh υπόσχεται αυτονομία 51 km αμιγώς ηλεκτρικά και με ταχύτητα μέχρι 140 Km/h. Η φόρτιση με απλή πρίζα διαρκεί 12 ώρες, ενώ με τον ειδικό φορτιστή γίνεται σε μόλις 3 ώρες.

    Εξατομίκευση με ουσία

    PorscheΑφού βγάζουμε την πρίζα από το σημείο φόρτισης στο Porsche Center Athens, στη Μεταμόρφωση γυρίζουμε το διακόπτη στην αριστερή πλευρά, ώστε να ξεκινήσουμε τη μαγική δοκιμή. Περιμένεις να ακούσεις μια υπέροχη μελωδία από τον κινητήρα, σαν και αυτές που έχεις ήδη συνηθίσει σε μοντέλα της Porsche, αλλά τίποτα. Η αυτόματη ρύθμιση είναι στην ηλεκτρική λειτουργία, οπότε απλά δεν ακούγεται τίποτα. Υπάρχουν άλλα τρία προφίλ οδήγησης, το "Ε-Hybrid" για υβριδική λειτουργία και τα "Sport" και τα "Sport Plus" που δίνουν έμφαση στην υψηλή και μέγιστη απόδοση αντίστοιχα. Τα παραπάνω ρυθμίζονται από έναν περιστροφικό διακόπτη, στη δεξιά πλευρά στο κέντρο του τιμονιού. Επίσης αν πατήσεις στο κέντρο το μπουτόν ενεργοποιείται η ρύθμιση Sport Response, με την οποία έχεις για 20 δευτερόλεπτα μέγιστη απόκριση, όπως φαίνεται και στο video παρακάτω.

    PorscheΈνας υπέροχος κόσμος

    Ξεκινάμε με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη και κινούμαστε ηλεκτρικά. Στην πολυτελή καμπίνα επικρατεί απόλυτη ησυχία. Μόνο η κύλιση των τεράστιων ελαστικών μαρτυρά πως δεν είμαστε σταματημένοι. Η θέση οδήγησης είναι υπέροχη, τοποθετώντας τον οδηγό μέσα στο αυτοκίνητο, χωρίς όμως να τον πνίγει. Σε φτιάχνει αυτό που βλέπεις αλλά και αυτό που αγγίζεις. Υπέροχο το τριάκτινο τιμόνι που θυμίζει την 918, ένα μοντέλο που μας έχει στιγματίσει με την ταχύτητά του μέσα στις στροφές. Η κεντρική κονσόλα παραμένει πιστή στη φιλοσοφία, που ξεκίνησε η προηγούμενη γενιά της Panamera θυμίζοντάς μας κάτι από αεροπλάνο. Ωστόσο πλέον όλοι οι διακόπτες είναι αφής, μια πρωτιά για το μοντέλο. Εντυπωσιακή αισθητικά, αν και μάλλον είμαστε λίγο συντηρητικοί,οπότε βολευόμασταν καλύτερα με τα μπουτόν. Η εργονομία είναι σε γενικές γραμμές σωστή, με μόνη εξαίρεση τον διακόπτη έντασης του ηχοσυστήματος, που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα ελέγχου της έντασης από το τιμόνι.

    PorscheΟ πίνακας οργάνων είναι με την σειρά του ένα εντυπωσιακό δημιούργημα. Στη μέση κυριαρχεί παραδοσιακά το αναλογικό στροφόμετρο, ενώ οι υπόλοιπες ενδείξεις είναι ψηφιακές. πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός. Υπέροχος οπτικά, συνδυάζει με μοναδικό τρόπο το κλασσικό με το σύγχρονο. Το σύγχρονο ωστόσο υπογραμμίζεται ιδιαίτερα από την εντυπωσιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων Porsche Communication System (PCM) στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Είναι από τις μεγαλύτερες (διαγώνιος 12in) αλλά και πιο όμορφα προσαρμοσμένες οθόνες που έχουμε συναντήσει, με άριστα γραφικά και πληθώρα λειτουργιών. Στο αυτοκίνητο μας, συνδυαζόταν και με ένα υπέροχο σύστημα ήχου της Burmester με 1455 watt και 21 ηχεία.

    PorscheΣτο πίσω μέρος της καμπίνας, δυο τυχεροί επιβάτες θα καθίσουν άνετα ενώ, στην περίπτωσή μας, μπορούσαν να απολαύσουν και το σύστημα πολυμέσων με δυο ξεχωριστές οθόνες (εξτρά εξοπλισμός), οι οποίες είναι στηριγμένες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αφαίρεσης ώστε να χρησιμοποιηθούν σαν tablet! Στις οθόνες εκτός από την ψυχαγωγία, οι πίσω επιβάτες έχουν την δυνατότητα να πληροφορούνται για την ταχύτητα του αυτοκινήτου αλλά και τις στροφές του κινητήρα μέσα από ανάλογα όργανα. Η καμπίνα κολακευόταν σε επίπεδο φωτεινότητας χάρη στην πανοραμική οροφή, που με βεβαιότητα θα ήταν και δική μας επιλογή. Περιττό να αναφέρουμε πως όλες οι επενδύσεις είναι άριστης ποιότητας, από τις υψηλότερες στην αυτοκινητοβιομηχανία του σήμερα.

    Porsche PanameraΟδηγώντας ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά

    Πίσω στην οδήγηση, και η Panamera επιταχύνει με άνεση όντας αποκλειστικά ηλεκτρική. Οι ταχύτητες στο κιβώτιο διαδέχονται αρμονικά η μια την άλλη και με απόλυτη ησυχία και οικονομία οδεύεις στον προορισμό σου. Η αίσθηση από τα χειριστήρια σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν την αποκομμένη που έχουμε συναντήσει πολλές φορές σε υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Εμείς δεν καταφέραμε να διανύσουμε 51 km αμιγώς ηλεκτρικά, ωστόσο αν οι αποστάσεις που διανύετε μέχρι την επόμενη φόρτιση είναι σε αυτό το εύρος απόστασης, πρακτικά μπορείτε να κινήστε αμιγώς ηλεκτρικά, με τον κινητήρα να χρειάζεται υποστηρικτικά σε λίγες περιπτώσεις. Πραγματικά μαγικό. Ωστόσο, δεν αντέχουμε να μην γυρίσουμε το μαγικό κουμπάκι στο τιμόνι που ορίζει τα οδηγικά προγράμματα. Με το που αγγίζει την υβριδική λειτουργία ο κινητήρας έρχεται στην ζωή με έναν υπέροχο ήχο. Τώρα μάλιστα, τώρα αισθάνεσαι πως πήρες πίσω, εκείνο το ωραίο κομμάτι της Porsche, που μέχρι τώρα δεν είχες δει. Την ψυχή κάτω από το καπό. Ο V6 με τα δυο turbo, των 2,9 λίτρων ακούγεται υπέροχα και σου βάζει το μικρόβιο να πατήσεις το γκάζι. Η παροχή δύναμης είναι συνεχής και οι δυο κινητήρες συνεργάζονται με μοναδική αρμονία. Αφού έχεις αρχίσει να αναζωογωνήσε, ψάχνεις ευκαιρία για ανοικτό δρόμο, ώστε να περάσεις στις ρυθμίσεις Sport και Sport Plus. Εκεί τα πράγματα γίνονται πολύ σοβαρά.

    Porsche PanameraΑν πιστέψατε πως τα λογότυπα E hybrid συνεπάγονται την ευθεία γραμμή στο καρδιογράφημα, έχετε γελαστεί. Αρκεί να πατήσεις βαθιά το γκάζι, με τη μεγάλη διαδρομή, για να ταρακουνηθεί ο εγκέφαλός σου. Η δύναμη περνά με μοναδική ευκολία στην άσφαλτο και τα G αρχίζουν να σε χτυπούν. Πιάνεις το τιμόνι σφιχτά και συγκεντρώνεσαι στην οδήγηση. Δεν προλαβαίνεις καν να σκεφτείς πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 5 μέτρων που ζυγίζει πάνω από 2 τόνους και ήδη έχεις ξεθαρρέψει. Στην Porsche ξέρουν να φτιάχνουν γρήγορα και οδηγικά ευχάριστα αυτοκίνητα και αυτό δεν το έχουν ξεχάσει ακόμα και εδώ, που το προφίλ είναι περισσότερο "πράσινο". Η ευελιξία είναι εντυπωσιακή. Κάνει πολύ καλή δουλεία το σύστημα τετραδιεύθυνσης αλλά και η κρεμαγιέρα μεταβλητής υποβοήθησης, που είχε το αυτοκίνητό μας. Οι κλίσεις είναι ανύπαρκτες, ακόμα και κοντά στο όριο της πρόσφυσης, ενώ η πληροφόρηση είναι πάντα όση χρειάζεσαι. Έχεις ήδη απομακρυνθεί από τα δεδομένα ενός υβριδικού μοντέλου αλλά και από αυτά της θεωρητικής κατηγορίας, στην οποία ανήκει το αυτοκίνητο. Δύσκολα θα μπορέσεις να ακολουθήσεις το ρυθμό της, ακόμα και με ένα supercar, προηγούμενης γενιάς! Βαριά κουβέντα, που όμως αποτυπώνει τον ρυθμό που μπορεί να αποκτήσει αυτή η Porsche.

    Σε επαρχιακό κομμάτι, αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα νοιώσεις την άριστη ρύθμιση της μετάδοσης, με το πίσω μέρος να συμπληρώνει ιδανικά την πορεία του αμαξώματος και ενίοτε να πρωτοστατεί με πολύ φιλικό τρόπο. Αντίστοιχα με τεράστια άνεση, ευκολία και ασφάλεια μπορείς να βάλεις το cruise control στα 160 km/h και να γυρίσεις όλη την Ευρώπη, χωρίς να το καταλάβεις! Σταθερή και αθόρυβη, σε τέτοιες ταχύτητες, είναι λες και είσαι σταματημένος. Από κάτω σου οι κινητήρες το κιβώτιο, η μπαταρία και η μετάδοση, σε μια μοναδική συνεργασία κάνουν το παν ώστε να περνά η δύναμη στο δρόμο αποτελεσματικά καθώς και να διατηρείτε η κατανάλωση όσο πιο χαμηλά γίνεται. Δεν είναι τυχαίο πως αρκετές φορές με πάνω από 100 km/h, ο κινητήρας ήταν σβηστός με το στροφόμετρο καρφωμένο στην ένδειξη 0!

    porscheΕίναι ότι καλύτερο έχουμε οδηγήσει, με ένδειξη υβριδικού μοντέλου και πέντε πόρτες. Για την ακρίβεια είναι τόσο καλό που θα μπορούσε να ονομάζεται κάπως διαφορετικά. Κάτι σαν hyper-hybrid! Αυτό γιατί καταφέρνει με έναν μοναδικό τρόπο να παντρεύει τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με την υβριδική λειτουργία αλλά και την σπορ αίσθηση, όταν το ζητήσεις. Το καλό λοιπόν έγινε ακόμα καλύτερο και πραγματικά αναρωτιέσαι πόσο ακόμα μπορεί να ανέβει ο πήχης. Μέχρι την επόμενη θαυμαστή Porsche, αφήνουμε την υβριδική Panamera με τις καλύτερες των εντυπώσεων.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Porsche Panamera

    Οι πρώτες σημειώσεις για την Panamera

    Εντυπωσιακή εξωτερικά

    Ντρέπεσαι αρχικά να την αγγίξεις

    Άριστη θέση οδήγησης

    Τζέντλεμαν και αλήτης

    Πολύ γρήγορη στις στροφές με τρομερό ζύγισμα

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 5.049/1.937/1.510 mm

    Βάρος : 2170 kg

    Κινητήρας Βενζίνης : 2894 cc

    Συνδυασμένη Ισχύς : 462 Hp

    Συνδυασμένη Ροπή : 700 Νm

    Τελική Ταχύτητα : 278 km/h

    0-100 km/h : 4,6 sec

    Ρύποι CO2 : 56 g/km

    Χώρος αποσκευών : 405 lt.

    Τιμή : από € 129.300

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:00 23/10

    To Honda CR-V με όφελος μέχρι 5.000€

    To Honda CR-V, είναι τώρα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Honda, στην πιο συμφέρουσα τιμή από 27.750€, με όφελος για τον πελάτη που φτάνει μέχρι και τις 5.000€.

    20:24 22/10

    Η μέρα που νιώθεις τυχερός

    Δεν τρέχεις κάθε μέρα με kartcross, ούτε ανεβοκατεβαίνεις μια πίστα motocross με Subaru Forester. Κάπως έτσι όμως περάσαμε μια μέρα στη Χαλκίδα.

    16:14 20/10

    Lightweight Heaven

    Ένα σύμβολο της αυτοκίνησης, το Caterham Lotus 7 βρίσκεται στα χέρια μας για να μας πείσει πως για να χαμογελάς δε χρειάζεσαι πολλά.

    13:13 16/10

    BMW X5 Special Edition και BMW X6 M Sport Edition.

    Ειδικές εκδόσεις των BMW X5 και Χ6 διατίθενται από το Δεκέμβριο του 2017.Εξοπλισμός υψηλής ποιότητας ενισχύει την επιβλητική παρουσία των αυτοκινήτων και βελτιστοποιεί την πολυδιάστατη οδηγική...