Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 18-Σεπ-2017 09:05

    Ο χρόνος σταματά πίσω από το τιμόνι της Mercedes-Benz 230 SL Pagoda (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Nico Rosberg είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 για το 2016. Όλη του τη ζωή είχε στόχο την κατάκτηση αυτού του πρωταθλήματος και μόλις το κατέκτησε, αποχώρησε από το σπορ δημιουργώντας ανάμικτα συναισθήματα. Ευγενικός, χαμογελαστός έχει αποδείξει πως τα πάει πολύ καλά με τις κάμερες και τα μέσα επικοινωνίας. Ο Nico Rosberg πλέον απολαμβάνει τη ζωή του έξω από μονοθέσια και πίστες και μια από τις ασχολίες του είναι το youtube. Τι σχέση όμως έχει ο Nico Rosberg με την παρουσίασή μας;

    PagodaΠρόσφατα έδωσε μια συνέντευξη στο Μονακό, όπου και διαμένει. Το σενάριο λοιπόν προέβλεπε οδήγηση στην ιστορική διαδρομή της F1. Στο video, που μπορείτε να δείτε παρακάτω, ο Nico οδηγεί τη δική του SL280 Pagoda, παρόμοια δηλαδή με το μοντέλο της δοκιμής μας. Ο Nico είναι λάτρης των αυτοκινήτων και είναι βέβαιο πως μπορεί να κυκλοφορεί με ότι θέλει. Το ότι εμφανίζεται πολύ συχνά με την Pagoda όμως, για εμάς, λέει πολλά. Είναι μια πολύ αγαπημένη κλασσική Mercedes-Benz, που όσο περνάει ο χρόνος η αξία της μεγαλώνει. Εκτός από τoν Nico Rosberg, σταρ όπως η Kate Moss αλλά και ο John Travolta, κυκλοφορούν στις μέρες μας με μια Pagoda! Δεν πρόκειται λοιπόν απλά για ένα μοντέλο που κλειδώνεις στο γκαράζ και το βγάζεις μόνο σε εκδηλώσεις κλασσικών. Έχει την απαραίτητη φιλικότητα ώστε να γράψεις μαζί του χιλιόμετρα, ειδικά αν είναι σε καλή κατάσταση όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

    Ismailos ClassicΓια την ακρίβεια το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν λες και γυρίσαμε πίσω στο 1966, τη χρονιά που βγήκε από το εργοστάσιο. Έδειχνε πιο καινούργιο ακόμα και από τα δημοσιογραφικά μοντέλα που οδηγούμε, παραγωγής 2017. Όπως ίσως ήδη μαντέψατε, πίσω και από αυτό το αυτοκίνητο κρύβεται η Ismailos Classics, μιας και πλέον για εμάς έχει γίνει συνώνυμο με τα κλασικά μοντέλα σε κατάσταση βιτρίνας. Το συγκεκριμένο μοντέλο αρχικά κυκλοφόρησε στην Ιταλία, οπότε το φανταστήκαμε στη Ρώμη, στη Φλορεντία και καλοκαίρι στο Πορτοφίνο. Μπορεί μάλιστα να έχει βρεθεί και με την Pagoda του Nico Rosberg στο Μονακό! Υπέροχες πόλεις με υπέροχες διαδρομές, που συνδυάζονται τέλεια με ένα ικανό αυτοκίνητο. Εμείς πάντως το οδηγήσαμε σε υπέροχες διαδρομές στον Παρνασσό, στο πλαίσιο του 2ου Ismailos Classics Tour.

    Ismailos ClassicΣτην Ελλάδα ήρθε σχεδόν πριν 2 χρόνια. Εξωτερικά το αυτοκίνητο ήταν άριστο, οπότε δεν έχουν γίνει επεμβάσεις φανοποιείας. Από την άλλη, έγινε γενικό rebuild στον κινητήρα αλλά και στο κιβώτιο, στο οποίο αλλάχθηκαν τα γρανάζια. Το τελευταίο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων της ZF. Η 230 SL ξεκίνησε να παράγεται το 1963 και κράτησε μέχρι το 1967. Μέχρι το 1966 οι χειροκίνητες εκδόσεις είχαν 4 σχέσεις ενώ από το 1966 τοποθετήθηκε το κιβώτιο της ZF με 5 σχέσεις, έκδοση που ήταν δημοφιλής στην Ιταλία!

    Ismailos ClassicΟ κινητήρας έχει κυβισμό 2.308cc και είναι εξακύλινδρος σε σειρά. Αποδίδει 150 άλογα και 196 Nm ροπής. Αποτελεί εξέλιξη του εξακύλινδρου M180 με μηχανικό ψεκασμό της Bosch. Η Mercedes-Benz προκειμένου να βελτιώσει την απόδοση αύξησε τον κυβισμό από τα 2.197 cc, άλλαξε την κεφαλή και αύξησε την συμπίεση. Επίσης τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες βαλβίδες και νέος εκκεντροφόρος. Τέλος, βελτιωμένη ήταν και η τρόμπα βενζίνης. Όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία αριστερά, στην περίπτωσή μας, ο κινητήρας, ήταν σαν καινούργιος.

    Ismailos ClassicΑν σήμερα εντυπωσιάζει με την παρουσία της, είμαστε σίγουροι πως το 1966 θα έδειχνε υπεραυτοκίνητο. Αγέραστη και γοητευτική, είναι ένα πραγματικό κόσμημα. Η χρυσαφί βαφή του αυτοκινήτου μας την κολακεύει, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τις όμορφες λεπτομέρειές της. Οι αναλογίες είναι κλασικές, με μεγάλο καπό και την καμπίνα των επιβατών κοντά στον πίσω άξονα. Η σιλουέτα είναι λεπτή και απέριττη. Όμορφες καμπύλες και προσεγμένος διάκοσμος συνθέτουν μια εικόνα που αποπνέει προσοχή στη λεπτομέρεια αλλά και μεράκι. Δεν υπάρχουν "φτηνοί" εντυπωσιασμοί, στοιχείο που αντανακλά μια άλλη εποχή, πιο αθώα και λιτή. Ίσως αυτός να είναι και ένας από τους λόγους που η Pagoda γίνεται όλο και πιο ποθητή.

    Ismailos ClassicΗ πάνινη οροφή δε χαλάει την εικόνα του μοντέλου, που δείχνει γοητευτικό ακόμα και κλειστό. Στην περίπτωσή μας το αποτέλεσμα ήταν ακόμα πιο αρμονικό, μιας και η οροφή είχε μπεζ απόχρωση, δένοντας άψογα με τη χρυσαφί βαφή του αμαξώματος. Ανοίγοντας την πόρτα έρχεσαι σε επαφή με ένα αντίστοιχα προσεγμένο περιβάλλον. Λες κα μόλις βγήκε από το εργοστάσιο, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες, μας καθήλωσε με την κατάστασή του, σε πρώτη φάση. Στη συνέχεια μας γοήτευσε με τους χρωματικούς του συνδυασμούς με το βαθύ μπλέ να πρωταγωνιστέι. Τα καθίσματα είναι άκρως αναπαυτικά, αν και δεν δίνουν έμφαση στην πλευρική στήριξη. Η απουσία κεντρικής κονσόλας αλλά και η γενικότερη εργονομία δημιουργούν ένα άνετο περιβάλλον, που απέχει πολύ από το κλειστοφοβικό. Έτσι ακόμα και με την οροφή κλειστή μπορείς να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις χωρίς να νιώθεις πως το αυτοκίνητο σε πνίγει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής ελάχιστα οδηγήσαμε με την οροφή κατεβασμένη!

    Ismailos ClassicΤο μεγάλο τιμόνι είναι βγαλμένο από μια άλλη εποχή, όπως και ο μακρύς και λεπτός επιλογέας των ταχυτήτων. Ψάχνουμε για ζώνη ασφαλείας, αλλά αποτυγχάνουμε πλήρως. Βλέπετε το 1966 δεν υπήρχαν ζώνες, αερόσακοι και γενικώς η έννοια της παθητικής ασφάλειας. Αρχικά αυτό μας δημιουργεί ένα παράξενο αίσθημα, μιας και έχουμε συνηθίσει σε ένα περισσότερο προστατευμένο περιβάλλον. Ωστόσο εδώ η μαγεία βρίσκεται στην απόλαυση της διαδρομής και της οδήγησης, χωρίς υψηλές ταχύτητες. Άλλωστε το σύστημα διεύθυνσης θα σου κόψει από την αρχή τη διάθεση μιας και δεν έχει τη σαφήνεια ενός σημερινού μοντέλου. Ίσως και λόγω των φρένων που δεν έχουν τη δύναμη ενός σημερινού μοντέλου.

    Ismailos ClassicΜπαίνουμε όμως στο πνεύμα της και ταξιδεύουμε πίσω στο χρόνο. Αυτό που μας περιβάλει είναι υπέροχο: η θέα του καπό πριν το δρόμο είναι μοναδική, όπως και το ξεχωριστό γουργουρητό του εξακύλινδρου κινητήρα. Η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι πολύ καλή, ενώ δεν υπήρχε καμία δυσλειτουργία στα μηχανικά μέρη, με την Ismailos Classics να μας έχει εμπιστευτεί τελικά ένα ακόμα άψογο αυτοκίνητο. Η άνεση είναι κορυφαία, ενώ καταπίνει τα χιλιόμετρα με μοναδική αρχοντιά. Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί όσοι τις έχουν δε διστάζουν να κυκλοφορούν μαζί τους.

    Ismailos ClassicΖηλέψαμε τον Nico Rosberg που οδηγούσε την Pagoda στους δρόμους του Monaco αλλά και όποιον μπορεί σήμερα να έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Απο την άλλη, αισθανθήκαμε τυχεροί που μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε σε υπέροχες διαδρομές μια Pagoda, σε κατάσταση που θα ζήλευε και ο Nico Rosberg! Πίσω από το τιμόνι της ταξιδεύεις και νιώθεις το χρόνο να σταματά, αφήνοντας πίσω την καθημερινότητα και τα πεζά προβλήματά της.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

     

     

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ