Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 11-Σεπ-2017 08:02

    Οδηγούμε τη νέα γενιά VW Polo

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το VW Polo είναι από τα πιο πετυχημένα μοντέλα στην κατηγορία του και αυτό δεν είναι τυχαίο. Με 16,5 εκ. πωλήσεις μοιρασμένες σε 5 γενιές, έχει αποδείξει την αξία του σε κάθε περίπτωση. Η 6η γενιά είναι η συνέχεια αυτής της παράδοσης και το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον για την οδήγηση του μεγάλο. Πάντα θες να έχεις την εικόνα από μοντέλα που αποτελούν το μέτρο σύγκρισης και πάντα θες να ξέρεις πως εξελίσσονται. Βρεθήκαμε λοιπόν στο όμορφο Αμβούργο για μια πρώτη οδηγική γνωριμία, στην οποία είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε με τρεις διαφορετικούς κινητήρες.

    VW PoloΤα κύριά του χαρακτηριστικά είναι οι αυξημένοι χώροι, που προκύπτουν από την αύξηση των διαστάσεων, η χρήση για πρώτη φορά της πλατφόρμας MQB, η ύπαρξη συστημάτων ασφαλείας, που μέχρι τώρα συναντούσαμε σε πολύ ακριβότερα μοντέλα, αλλά και το νέο εσωτερικό με ψηφιακό πίνακα οργάνων και κορυφαίο σύστημα infotainment. Από την άλλη, πλέον δε θα διατίθεται σαν τρίθυρο, λόγο μειωμένης ζήτησης.

    VW PoloΑκόμα και αν λείπουν τα διακριτικά σύμβολα "Polo" από το πίσω μέρος, το αναγνωρίζεις. Με έναν μαγικό τρόπο οι σχεδιαστές της VW κατάφεραν να παραμένει αναγνωρίσιμο, ενώ από την άλλη έχει ένα μοναδικό τρόπο να κεντρίζει τα βλέμματα. Δεν είναι τυχαίο πως στα στενά του Αμβρούργου νέοι και νέες το κοίταζαν, ακόμα και το φωτογράφιζαν. Σε αυτό έχει παίξει σημαντικό ρόλο το εμπρός μέρος, με τα πιο μακρόστενα φωτιστικά αλλά και οι αναλογίες του αμαξώματος, μιας και το νέο μοντέλο είναι πιο μακρύ (+81mm), με μεγαλύτερο μεταξόνιο (+92mm), πιο φαρδύ (+69mm) και πιο χαμηλό (-7mm). Έτσι καταφέρνει να δείχνει πιο αθλητικό, πιο δυναμικό, χωρίς από την άλλη να προκαλεί! Μια από τις καλύτερες στην πράξη εξελίξεις, ενός σχήματος.

    VW PoloΤο παραπάνω όμως αποτέλεσμα δεν θα ήταν εφικτό αν δεν είχε χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα MQB, που για πρώτη φορά βλέπουμε στο Polo. Μετά λοιπόν από τα Golf, Touran, Tiguan, Passat και Arteon μπαίνει και το Polo στην ομάδα, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MQB στην έκδοση Α0. Τα πλεονεκτήματα όμως δεν περιορίζονται στην εμφάνιση. Έχει αυξηθεί σημαντικά η ακαμψία (από 14.000 Nm/° σε πάνω από 18,000 Nm/°), έχει βελτιωθεί η παθητική ασφάλεια, οι χώροι για επιβάτες και ο χώρος αποσκευών (από 280 lt σε 351lt). Έφερε όμως και συστήματα ασφαλείας (Front Assist, Blind Spot Monitor, ACC και Automatic Post-Collision Braking System) που μέχρι σήμερα συναντούσαμε σε αυτοκίνητα πολύ μεγαλύτερης αξίας. Ίσως αυτό είναι και ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της εξέλιξης, η εκλαΐκευση δηλαδή των υψηλών τεχνολογιών.

    VW PoloΣτη χώρα μας το νέο Polo θα έρθει στα τέλη Οκτωβρίου και θα προσφέρεται με τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης με κυβισμό 1,0Lt. απόδοσης 75 Ps, 95Ps και 115 Ps. Σχεδόν ταυτόχρονα θα είναι διαθέσιμο και σαν πετρελαιοκίνητο με τον 1,6lt. να παίρνει τη θέση του 1,4 lt. αποδίδοντας 95 και 80 άλογα. Μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2018 θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση φυσικού αερίου με απόδοση 90 Ps καθώς και με τον νέο TSI ACT των 1,5 λίτρων απόδοσης 150 αλόγων. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα είναι διαθέσιμο και σαν GTI με δίλιτρο πλέον κινητήρα που θα αποδίδει 200 άλογα! Εκτός από τον πρώτο κινητήρα, όλοι οι υπόλοιποι είναι υπερτροφοδοτούμενοι με άμεσο ψεκασμό. Οι εκδόσεις με απόδοση από 95 άλογα μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με αυτόματο κιβώτιο DSG. Οι τιμές για τη χώρα μας θα ανακοινωθούν στα μέσα Οκτωβρίου και αναμένονται στα ίδια πλαίσια με το απερχόμενο μοντέλο.

    VW PoloΣτην παρουσίαση του μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δυο δυνατές εκδόσεις βενζίνης με χιλιάρη κινητήρα (95 &110 PS) καθώς και τη δυνατή έκδοση πετρελαίου με τα 95 Ps. Δεν είναι τυχαίο πως τα διαθέσιμα για οδήγηση μοντέλα ήταν στην πλειοψηφία τους βενζινοκίνητα φανερώνοντας μια τάση στην κατηγορία για επικέντρωση στην βενζίνη. Ξεκινήσαμε λοιπόν με την έκδοση βενζίνης των 95 Ps. Είχε το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Comfortline. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού είναι το Trendline, ενώ υπάρχει και το Highline. Επίσης υπάρχει και μια ειδική έκδοση "Beats” η οποία έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Αμερικάνικη εταιρία κατασκευής ηχοσυστημάτων Beats και μεταξύ άλλων εφοδιάζεται με σύστημα ήχου 300W. Είναι διαθέσιμο σε 14 εξωτερικά χρώματα αλλά και 8 διαφορετικά χρώματα στο ταμπλό.

    VW PoloΜπαίνοντας στο εσωτερικό η εικόνα είναι πιο πλούσια σε σύγκριση με το παρελθόν αλλά και με σαφείς ενδείξεις πως γεννήθηκε για την ψηφιακή εποχή που ζούμε. VW PoloΜεγάλος πρωταγωνιστής, η οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Είναι εμφανές πως η κεντρική κονσόλα σχεδιάστηκε με βάση την οθόνη και όχι το αναπόδο, οπότε και το αποτέλεσμα είναι πολύ ομοιογενές. Να σημειωθεί πως ήδη τα συστήματα πολυμέσων στα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν επιλογή γλώσσας στα Ελληνικά. Από εκεί και πέρα η σχεδίαση είναι φρέσκια αλλά κινείται σε συντηρητικά επίπεδα, σύμφωνα με τη λογική της VW. Μια επιλογή που δεν κουράζει στο μάτι, σε βάθος χρόνου. Η εργονομία είναι άριστη, όπως συνηθίζει η VW με τον οδηγό να αισθάνεται άνετα από την πρώτη στιγμή. Ωστόσο αυτό που κάνει πολύ καλή εντύπωση είναι το αυξημένος πλάτος, που δίνει μια αίσθηση ανώτερης κατηγορίας μιας και ο συνοδηγός βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση από το συνηθισμένο. Πολύ όμορφος, όπου υπήρχε, και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display, 2ης γενιάς αλλά και το ηχοσύστημα Beats.

    VW PoloΒάζεις μπροστά, και ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν παράγει κραδασμό, ούτε ακούγεται ενοχλητικά. Το κούμπωμα των ταχυτήτων είναι σαφές, ενώ ο συμπλέκτης μαλακός. Η απόδοση στις πολύ χαμηλές στροφές δεν είναι το δυνατό του σημείο, ωστόσο μετά τις 1500 rpm, ανεβάζει σα ραπτομηχανή, όντας εύστροφος αλλά και επαρκέστατος σε απόδοση. Αν είσαι απαλός με το γκάζι αποδεικνύεται αθόρυβος και μόνο με το γκάζι βαθειά και με την βελόνα του στροφομέτρου κοντά στο κόκκινο θα ακουστεί. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ενώ εντυπωσιακή είναι και η αίσθηση στιβαρότητας. Η ανάρτηση θυμίζει ακόμα περισσότερο το Golf με πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών αλλά και μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Το όφελος του αυξημένου πλάτους φαίνεται και στο γενικότερο "πάτημα" του αυτοκινήτου στο δρόμο, που εμπνέει περισσότερο δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας.

    VW PoloΣτην έκδοση βενζίνης με τα 115 Ps, τα χαρακτηριστικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι όμοια, ωστόσο χαρακτηρίζεται από πιο γεμάτη απόδοση στην ανώτερη κλίμακα στροφών, στοιχείο που θα εκτιμήσουν οι περισσότερο ανήσυχοι οδηγοί. Αναφορικά με την έκδοση πετρελαίου των 95 αλόγων, έχει πιο τραχιά λειτουργία και μικρότερο φάσμα απόδοσης, σε σύγκριση με τα μοντέλα βενζίνης, ωστόσο έχει μια πιο γεμάτη αίσθηση στις μεσαίες στροφές, ενώ θα προτιμηθεί και από ένα κοινό που καλύπτει μεγαλύτερες αποστάσεις σε ετήσια βάση.

    VW PoloΤο νέο Polo αρχικά μας κέρδισε με την εξωτερική του σχεδίαση, που προσδίδει σύγχρονη εικόνα σε ένα σχήμα, που παραμένει πιστό στην φιλοσοφία του Polo. Από εκεί και πέρα, εκτιμήσαμε την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τη λειτουργία της ανάρτησης αλλά και τη στιβαρότητα του πλαισίου. Εκτιμήσαμε επίσης το αναβαθμισμένο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας αλλά και συνδεσιμότητας. Είναι βέβαιο πως η 6η γενιά Polo θα συνεχίσει τη λαμπρή πορεία των προκατόχων της.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    VW Polo

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:03 22/09

    Fiat 124 Spider

    Οδηγούμε το 124 Spider μέσα στο καλοκαίρι και θυμόμαστε τις αρετές ενός roadster, που χωρίς τυμπανοκρουσίες καταφέρνει να σε κάνει χαρούμενο.

    12:12 22/09

    Νέο MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT.

    Η Mitsubishi Motors αναγγέλλει ένα φιλόδοξο σχέδιο της στην 45η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.

    08:00 22/09

    Νεο Volvo XC40

    Η Volvo Cars παρουσιάζει το XC40, την ολοκαίνουργια πρότασή της στην κατηγορία των compact premium SUV. Ένα μοντέλο αντισυμβατικό, με παιχνιδιάρικη διάθεση και χαρακτήρα.

    13:00 19/09

    Nέα BMW M8 GTE

    Η BMW Motorsport παρουσίασε το νέο, κορυφαίο μοντέλο της για τη διεθνή αγωνιστική σκηνή GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: την BMW M8 GTE.

    08:00 19/09

    Το Suzuki Swift Sport στη Φρανκφούρτη

    Παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAAF 2017) έκανε το, ελαφρύτερο και ταχύτερο, νέο Suzuki Swift Sport!

    21:47 18/09

    Στην τελική ευθεία τα νέα τέλη κυκλοφορίας

    Κίνητρα προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας περίπου 50.000 κάτοχοι ΙΧ που τις έχουν καταθέσει λόγω της κρίσης και της υπερφορολόγησης αναζητά το υπουργείο Οικονομικών.

    16:37 15/09

    Τρελαινόμαστε με το Αbarth 595 Competizione

    Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ένα 500ακι Abarth, ωστόσο κάθε φορά μας δημιουργεί τα ίδια μοναδικά συναισθήματα και κάθε φορά μας εκπλήσσει ευχάριστα.

    11:00 15/09

    IAA 2017 : Audi Aicon Concept

    Η άποψη της Audi για την αυτόνομη οδήγηση σε ένα φουτουριστικό πρωτότυπο