Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 17-Φεβ-2017 08:00

    Οι τελευταίοι των Μοϊκανών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     Είτε μας αρέσει είτε όχι, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες τείνουν προς εξαφάνιση. Υπάρχουν πολλοί λόγοι ώστε οι κατασκευαστές να προσθέτουν turbo αλλά και υβριδικά συστήματα στα νέα τους μοντέλα. Αυτό συμβαίνει σε όλες τοι κατηγορίες και τα υπεραυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Όλο και περισσότερα μοντέλα αφήνουν τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τα πολλά κυβικά για χάρη της υπερτροφοδότησης. Κυριότερη αιτία είναι η προσπάθεια μείωσης των ρύπων αλλά και της κατανάλωσης, που οι μεγάλου κυβισμού κινητήρες δύσκολα μπορούν να αποφύγουν. Ακόμα και η Ferrari που φημιζόταν για τους υπέροχους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, πλέον έχει κάνει μερική υποχώρηση. Μαζί και εταιρίες όπως η Bugatti, η Pagani, η McLaren, η Koenigsegg αλλά και οι περισσότερο γήινες Mercedes-AMG και BMW. Αρκετοί μάλιστα έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση με σκοπό την μείωση των ρύπων και την αύξηση της δύναμης. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα κάποιες λαμπρές εξαιρέσεις, με κινητήρες διαμάντι που δεν βασίζονται σε κανενός είδους βοήθεια για να εντυπωσιάσουν με την απόδοση τους. Ίσως μάλιστα σε λίγα χρόνια να λέμε πως ήταν οι τελευταίοι των Μοϊκανών!

    FerrariFerrari F12

    Παρά το γεγονός πως η Ferrari έχει αρχίσει να ενδίδει στην υπερτροφοδότηση στις περιπτώσεις των 488, California και GTC4 Lusso, η F12 παραμένει ατμοσφαιρική για την ώρα. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ένας από τους καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες όλων των εποχών. Με 12 κυλίνδρους σε διάταξη V και κυβισμό 6,3lt. αποδίδει 730 άλογα με το όριο στροφών να βρίσκεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 8700 rpm. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η απόδοση του ίδιου κινητήρα στην F12 tdf. Εκεί το όριο των στροφών φτάνει τις 8900 rpm και η απόδοση τα 770 άλογα. Είναι άγνωστο αν θα τον δούμε και στην επόμενη γενιά του μοντέλου, που το πιθανότερο είναι να αντικατασταθεί με ένα υβριδικό σύνολο, όπως το αντίστοιχο της LaFerrari.

    lamborghini-aventador-sLamborghini

    Πιστεύεται πως είναι αξιόλογο, που η Ferrari έχει ακόμα ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Τότε κοιτάξτε την Lamborghini, που δεν έχει παρουσιάσει ακόμα ούτε ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα! Πριν μερικά χρόνια φάνηκε να σκέφτεται την λύση των υβριδικών με την παρουσίαση του πρωτοτύπου Asterion ενώ ετοιμάζει την παρουσίαση της Urus με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ωστόσο μέχρι τώρα στην γκάμα της έχει μόνο ατμοσφαιρικούς κινητήρες V10 στην Huracan και V12 στην Aventador και θα συνεχίσει έτσι όσο ακόμα μπορεί.

    AudiAudi R8

    Η Audi με το R8 μας έχει εντυπωσιάσει, μιας και πάει κόντρα στο ρεύμα! Παρά το γεγονός ότι η Audi έχει όλη την τεχνογνωσία για την δημιουργία υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, συνειδητά στο R8 επιλέγει την λύση της ατμοσφαιρικής πλήρωσης. Είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε το νέο R8 στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Αρκεί μια βόλτα μαζί του για να γίνεις αυτόματα οπαδός των πολλών κυβικών, αδιαφορώντας για τα turbo. Ο V10 των 5,2lt. έχει πολύ δύναμη και μοναδική διάθεση για στροφάρισμα. Ομαλός σε λειτουργία θα σε ενθουσιάσει και με τον υπέροχο ήχο του. Σίγουρα ένα μεγάλο πλεονέκτημα του R8 έναντι του ανταγωνισμού.

    Η νέα Porsche 911 GT3 RSPorsche 911 GT3

    Στην γκάμα της Porsche 911 οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες έχουν κατακλύσει την γκάμα. Ακόμα και τα βασικά μοντέλα πλέον έχουν turbo. Έτσι η GT3, η GT3 RS και η R μοιάζουμε με όαση, όντας ακόμα ατμοσφαιρικές. Αυτό δεν σημαίνει πως έχουν μείνει πίσω σε επίπεδο τεχνολογίας, το αντίθετο μάλιστα. Κιβώτια διπλού συμπλέκτη, τετραδιεύθυνση αλλά και εξελιγμένες αναρτήσεις στους αγώνες είναι μόνο λίγα από τα σημεία που έχουν εξελιχθεί στο έπακρο. Η GT3 αποδίδει 470 άλογα ενώ επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 3,5 sec. ενώ η GT3 RS αποδίδει 500 άλογα και επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 3,3 sec. Τέλος η 911 R με χειροκίνητο κιβώτιο και με τον ίδιο κινητήρα πετυχαίνει 0-100 k/h σε 3,8sec. Το κοινό δεν φαίνεται να ενοχλείται από την έλλειψη υπετροφοδότη και αυτό φαίνεται από τις πωλήσεις. Δεν είναι τυχαίο πως όλη η παραγωγή της R εξαντλήθηκε σε λίγες ώρες.

    aston martinAston Martin Vanquish S

    Όπως ίσως ήδη ξέρετε, η Aston Martin παρουσίασε πρόσφατα την DB11, η οποία όχι μόνο βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, αλλά έχει και νέο κινητήρα, ειδικά εξελιγμένο με την Mercedes-AMG. Ανάμεσα σε αυτό τον νέο V12 με δυο turbo των 5,2lt. αλλά και έναν μικρότερο V8 η Aston Martin ετοιμάζει να εφοδιάσει όλη την γκάμα με κινητήρες turbo. Το γεογνός δίνει μεγαλύτερη αξία στην Vanquish S, που διατηρεί τον V12 με τα 600 άλογα και τα έξι χιλιάδες κυβικά!

    Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες σε λίγο θα είναι πιο σπάνιοι και από διαστημικό λεωφορείο στο Σύνταγμα, οπότε αν έχετε την οικονομική δυνατότητα επενδύστε σε κάτι που σε λίγα χρόνια θα έχει μεγάλη αξία.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ