Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Νοε-2016 12:00

    Mercedes-Benz SL 320 (1989-2002) (vid.)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όσο περνούν τα χρόνια η οδήγηση ενός αυτοκινήτου γίνεται πιο εύκολη. Ο οδηγός έχει όλο και μικρότερη συμμετοχή, αλλά ταυτόχρονα αποκόβεται όλο και περισσότερο από τα δρώμενα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγος που όλο και περισσότερος κόσμος αγαπά τα κλασικά αυτοκίνητα. Λιγότερο ολοκληρωμένα από τα σημερινά μοντέλα, πολύ όμως πιο "ζωντανά" σε βαθμό που νιώθεις να σου μιλάνε, όταν τα οδηγείς. Ξεκινάμε λοιπόν μια σειρά από δοκιμές σε κλασικά αυτοκίνητα, σε αυτοκίνητα που ονειρευτήκαμε όταν ήμασταν μικροί και που έχουν μείνει στην ιστορία, έχοντας πλέον μεγάλη συναισθηματικά αλλά και χρηματική αξία.

    Mercedes-SLΘέλαμε να κάνουμε δυναμικό ξεκίνημα και γι’ αυτό τον λόγο επιλέξαμε μια "κυρία" της αυτοκίνησης. Πρόκειται για μια Mercedes SL, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και σεβαστά, μοντέλα της φίρμας. Παράγεται από το 1954 και μέχρι σήμερα μετρά 6 γενιές. Η δική μας ανήκει στην 4η γενιά, με την κωδική ονομασία R 129. Διατέθηκε συνολικά σε 12 εκδόσεις και παράχθηκε σε 213.089 κομμάτια.

    Mercedes-SLΗ δική μας βγήκε από το εργοστάσιο το 1997. Έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από την παραγωγή της αλλά δείχνει σαν καινούργια. Σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο η διαχρονική της σχεδίαση αλλά και η άριστη κατάσταση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Το γεγονός πως είναι λες και μόλις βγήκε από το εργοστάσιο, παρά τα σχεδόν 200.000 km, οφείλεται στην ομάδα της Ismailos Classic. Πρόκειται για ένα παρακλάδι του dealer της Mercedes-Benz, A.Ισμαήλος A.Ε., που έχει ως σκοπό να παρέχει στους κατόχους κλασσικών οχημάτων την δυνατότητα πλήρους ή και μερικής ανακατασκευής του οχήματός τους, σε όλα τα επιμέρους τμήματα. Έτσι κάθε όχημα ανεξαρτήτως παλαιότητας ή φθοράς μπορεί να αποτελεί ακόμα και καθημερινό μέσο μετακίνησης.

    Mercedes-SL

    Σε κλασσικό βαθύ μπλε, με μπεζ εσωτερικό είναι ο ορισμός της φινέτσας και της πολυτέλειας, όπως ορίστηκε την δεκαετία των 90s. Εντελώς αυθεντικό σε κάθε του λεπτομέρεια, δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να καταλάβεις πως, όπως κάθε SL, έτσι και αυτή ήταν πρωτοποριακή. Ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή, δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση (με μνήμες, από ομοίωμα στην πόρτα, όπως και στην δική σας σημερινή Mercedes-Benz), υδραυλικό τιμόνι, αυτόματος κλιματισμός με ψηφιακές ενδείξεις, cruise control, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης αλλά και 4 αερόσακοι. Τέλος ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με αναδυόμενο roll bar, που ενεργοποιείτο όταν το αυτοκίνητο ανατρεπόταν, για να σώσει τους επιβάτες. Κοιτάξτε γύρω σας και θα παρατηρήσετε πως ακόμα και αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα δεν έχουν τέτοιο πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

    Mercedes-SLΑπό την πρώτη στιγμή νοιώθεις αρχοντικά καθισμένος στην θέση του οδηγού. Μπορεί η πλευρική στήριξη του καθίσματος να υπολείπεται, με βάση τα σημερινά δεδομένα, ωστόσο το σκηνικό είναι υπέροχο. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, ενώ χάρη στην προσεκτική συντήρηση, δείχνουν ακόμα και τώρα σαν καινούργια. Το δέρμα δένει αρμονικά με το πλαστικό αλλά και το άριστα φινιρισμένο ξύλο. Ο πίνακας οργάνων έχει πληθώρα ενδείξεων, κάτι που πλέον έχουν αντικαταστήσει οι οθόνες των trip computer. Από τις δευτερεύουσες ενδείξεις εκτός από την ποσότητα καυσίμου αλλά και της θερμοκρασίας νερού υπάρχει αναλογικό ρολόι, ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης αλλά και πίεσης λαδιού. Όλα είναι άψογα τοποθετημένα και λειτουργούν σαν ελβετικό ρολόι. Στο ίδιο κλίμα και τα μηχανικά μέρη.

    Mercedes-SLΚάτω από το καπό βρίσκεται ένας εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας με κυβισμό 3199 κυβικά και απόδοση 231 Ps/5600 rpm και 32,1 kg.m/3700 rpm. Στην περίπτωση μας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων, το οποίο διαθέτει και ρύθμιση για sport οδήγηση! Στην πράξη η λειτουργία του κινητήρα είναι μεταξένια. Κινεί με μεγάλη άνεση το αμάξωμα και σε κάνει να χαμογελάς με τον τρόπο που αποδίδει μέχρι το όριο των στροφών. Είναι γρήγορη και το λέει η καρδία της και αυτό φαίνεται από τα 240 km/h τελικής ταχύτητας, που δίνει ο κατασκευαστής. Ωστόσο η SL είναι ένα αυτοκίνητο υψηλού τουρισμού και αυτή την σχολή υπηρετεί με άριστο τρόπο. Αρίστη ποιότητα κύλισης, άνεση στον υπέρτατο βαθμό και μοναδική ευκολία στην διάνυση μεγάλων αποστάσεων. Έτσι ακόμα και σήμερα μπορείς να το χρησιμοποιείς από την καθημερινή σου μετακίνηση, μέχρι την οδήγηση σε μια ορεινή επαρχιακή διαδρομή. Θα δείξει την ηλικία της από την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, την ταχύτητα αλλαγών του κιβωτίου αλλά και την αίσθηση των φρένων, αλλά δεν παραπονιόμαστε. Όπως είπαμε πρόκειται για μια κυρία, σχεδόν 20 ετών που παραμένει σχεδόν σε όλα επίκαιρη.

    Mercedes-SL

    Η βόλτα μας τελειώνει και βρισκόμαστε πάλι στην κάθετη μονάδα της Α.Ισμαήλος Α.Ε. στο Κορωπί, από όπου και ξεκινήσαμε αυτό το υπέροχο ταξίδι με την SL. Αρχικά μας έκανε εντύπωση η κατάσταση της, θυμίζοντας τα καινούργια μοντέλα, που βρισκόντουσαν μέσα στην έκθεση του dealer. Από εκεί και πέρα δεν πιστεύαμε πως ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 30 χρόνια ηλικίας θα μπορούσε να δείχνει σήμερα τόσο επίκαιρο και σύγχρονο. Με μοναδική αίσθηση αρχοντιάς, θα μπορούσαμε, μαζί της, να κάνουμε, ακόμα και σήμερα, τον γύρο της Ευρώπης!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Ακολουθεί το επίσημο video εποχής, που αφορά την SL 4ης γενιάς:

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ