Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Ιουν-2016 08:27

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο VW Tiguan

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Μπούνια

    Στην εποχή που οι εταιρείες αυτοκινήτου ξεμένουν από χώρο στις εκθέσεις τους αν θέλουν να δείξουν όλη τη γκάμα τους, υπάρχουν ακόμα κάποια μοντέλα πιο σημαντικά από άλλα. Κάποια επειδή έχουν δημιουργήσει γενιές και γενιές best-seller, κάποια επειδή σηματοδοτούν μία νέα κατεύθυνση για τη φίρμα, οι λόγοι μπορούν να είναι αμέτρητοι. Και ακόμα και για μία εταιρεία όπως η Volkswagen, με την υπεροπλία στη γκάμα και την πρωτοκαθεδρία στην αγορά, το καταλαβαίνεις από το πώς μιλούν οι υπεύθυνοι στην παρουσίαση του μοντέλου, από τις τεχνολογίες με τις οποίες το έχουν εξοπλίσει, από τα hits στα κείμενα όποτε γράφεται κάτι γι'αυτό. Ένα τέτοιο είναι το Tiguan, από το οποίο πήρατε μαζί μας μία πολύ καλή γεύση πριν λίγο καιρό στο εξωτερικό. Αυτή τη φορά κληθήκαμε να το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους και να περάσουμε λίγο παραπάνω χρόνο με τον αντικαταστάτη του πρώτου μεσαίου SUV της VW, που είχε πουλήσει ένα κλικ λιγότερο από 10.000 αυτοκίνητα στα 8 χρόνια του κύκλου ζωής του.

    Tiguan 2

    Θα ξεκινήσω ανάποδα, με ένα συνολικό σχόλιο: το Tiguan είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, όντας καθολικά καλύτερο από τον προκάτοχό του σε όλους τους τομείς - διόλου αναπάντεχο θα μας πείτε - και κοντράροντας ανταγωνισμό με πιο premium όνομα μοντέλου και λογότυπο εταιρείας. Και τώρα που το βγάλαμε από τη μέση, επιτρέψτε μου μία μικρή παρένθεση: ας μείνουμε λίγο στο τηλεοπτικό spot του Tiguan. Ποιο είναι το motto στο τέλος; "Τρέχει σε άσφαλτο, χώμα, iOS και Android".

    Ο τηλεοπτικός χρόνος που δίνεται στις λύσεις συνδεσιμότητας και στη βαθιά ενσωμάτωση του internet of things, είναι ενδεικτικός των αναγκών των τελικών καταναλωτών. Ακόμα και στην παρουσίαση για τον Τύπο, το δεύτερο σημείο στο οποίο στάθηκαν οι άνθρωποι της φίρμας μετά τον σχεδιασμό, δεν ήταν ούτε οι επιδόσεις, ούτε η ασφάλεια - ήταν όλα όσα μπορεί να κάνει το Tiguan καταναλώνοντας δεδομένα και όχι βενζίνη ή πετρέλαιο. Βλέπετε, οι αγοραστές και οι προτεραιότητές τους αλλάζουν, ο ανταγωνισμός από μη παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκίνησης, προερχόμενες καθαρά από το χώρο της υψηλής τεχνολογίας, των apps, της τεχνητής νοημοσύνης, είναι καταιγιστικός. Και είναι αξιοσημείωτη η ανταπόκριση εταιρειών με έναν αιώνα και βάλε πίσω τους, σε αυτό το trend. 

    Tiguan 1Η τάση γίνεται ακόμα πιο εμφανής από την εξής αντίθεση: η λέξη "επιδόσεις", αν δεν με απατά η μνήμη μου, δεν ακούστηκε καθόλου. Μήπως είναι το νέο Tiguan αργό, ενεργοβόρο, πλαδαρό; Το αντίθετο! Ρίξτε απλώς μια ματιά στη γκάμα και θα πειστείτε. Ξεκινάει από TSI (βενζινοκινητήρα με turbo δηλαδή) 1.4λίτρων και ισχύ 125PS (που θα μπει λίγο αργότερα στις εκθέσεις), συνεχίζοντας με 150PS σε προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με χειροκίνητο ή DSG εξάρι, ενώ αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα και δίλιτρος TSI με 180PS. Στις εκδόσεις πετρελαίου τώρα, θα υπάρχει μόνο ένας 1.6TDI με 115PS και όλες οι άλλες υλοποιήσεις θα είναι δίλιτρες με 150PS (σε προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη εκδοχή) ή 190PS (αποκλειστικά τετρακίνητη) και φυσικά θα καταφτάσει σε δεύτερο χρόνο και η κορυφαία των 240PS αποκλειστικά με τετρακίνηση.

    Tiguan 4Έχοντας περάσει τον περισσότερο χρόνο μας στο εξωτερικό με την πετρελαιοκίνητη έκδοση, ασχοληθήκαμε κυρίως με την προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη των 150PS που, από αυτή την τεράστια γκάμα εκδόσεων, αναμένεται να τραβήξει μεγάλο κομμάτι των τελικών αγοραστών (σημειωτέον ότι η VW προσδοκά πωλήσεις συνολικά 15% της κατηγορίας για το Tiguan). Το μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις (πλην ύψους) αμάξωμα κινείται περισσότερο από ικανοποιητικά, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη αφού οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στο να δημιουργήσουν ένα ελαφρύτερο αμάξωμα. Το SUV της VW βολεύεται σε όλους τους τύπους ασφάλτινης διαδρομής, η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει εποπτεία του δρόμου, οι χώροι είναι αχανείς, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται σχεδόν εκεί που ξεκινούν τα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων και η κατανάλωση είναι λογική - ωστόσο περισσότερο συνδεμένη με το στυλ οδήγησης από το diesel που πρέπει να κάνεις προσπάθεια για να "κάψει". Να σημειωθεί πως τα οφέλη του συστήματος ACT, που απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους σε συνθήκες οικονομικής οδήγησης, είναι πρόδηλα. 

    Tiguan 9Το "ελληνικού τύπου" οδόστρωμα δεν αποτελεί πρόβλημα για το Tiguan που είναι πάνω από όλα ευκολοδήγητο με μηδενική καμπύλη εκμάθησης και ακολουθεί τις αλλαγές πορείας κρύβοντας τον όγκο του. Μοιάζει πολύ συνειδητή επιλογή η τόσο στρογγυλεμένη συμπεριφορά καθώς το ζητούμενο είναι να μπορούν τα χιλιόμετρα να καταπίνονται χωρίς σκέψη και οδηγός και συνεπιβάτες να απολαμβάνουν τόσο τη διαδρομή όσο και τον εσωτερικό διάκοσμο. Εκεί η VW έχει δώσει ρέστα αφού με την απτή ποιότητα αλλά και τεχνολογίες όπως ο προαιρετικά εντελώς ψηφιακός, υψηλής ποιότητας πίνακας οργάνων, που είναι ένα χάρμα οφθαλμών και βρίθει πληροφορίας.

    Tiguan 12Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες με τα προφίλ οδήγησης και τον τελευταίας γενιάς Haldex δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, μιλούν μόνες τους οι φωτογραφίες στην off-road πίστα στη Γερμανία πριν λίγο καιρό. Να σημειωθεί ωστόσο πως ο αγοραστής θα μπορεί να επιλέγει μεταξύ μίας onroad και μίας offroad εκδοχής που, με διαφορετική μάσκα και προφυλακτήρα εμπρός και πίσω, αυξάνει κατά πολύ τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενώ αλλάζει και το στυλ.

    Δεν μας έκανε καμία εντύπωση που το νέο Tiguan είναι ένα τόσο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο και που αποτελεί ένα από εκείνα τα μοντέλα που το αγοράζεις επειδή το ερωτεύτηκες αλλά μένει στην κατοχή σου για χρόνια και χρόνια γιατί αποδεικνύεται εξίσου καλό και στη συμβίωση. Για το μόνο ίσως μεγάλο αρνητικό του, δεν ευθύνονται οι μηχανικοί της VW: το πρόβλημα έρχεται από το νέο εξορθολογισμένο φορολογικό των ΙΧ που μετράει ακόμα μέρες ζωής και έχει βάλει σε πυρετώδεις διεργασίες όλους τους αντιπροσώπους στη χώρα. Έτσι, παρότι η εικόνα από τις φορολογικές παρεμβάσεις είναι μικτή στη γκάμα, κάποιες προορισμένες για best-seller εκδόσεις (μιλάω για τη χρυσή τομή των 150PS από τον 1.4 TSI) ξεκινούν ψηλότερα από ό,τι θα θέλαμε (βέβαια το ίδιο ισχύει και για τον ανταγωνισμό οπότε δεν είναι πως το Tiguan παίζει με μειονέκτημα, αλλά αν η αγορά συνολικά αντέχει άλλους φόρους). Ενδεικτικά, η έκδοση των 125PS ξεκινάει από τα 27.300 ευρώ ενώ η χειροκίνητη των 150PS από τα 33.200 (ή σχεδόν 5.000 ευρώ περισσότερα από όσα θα πλήρωνε κάποιος με το παλιό σύστημα). Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται τόσο από τον 1.6TDI που ουσιαστικά είναι φτηνότερο, αφού η VW θα τον προσφέρει στο δεύτερο σκαλοπάτι εξοπλισμού ως βασική έκδοση, φτηνότερα από ό,τι πριν! Και το ίδιο ισχύει και για τις δίλιτρες εκδόσεις που είναι όλες φτηνότερες με το νέο σύστημα.

    Tiguan 6Βέβαια, μένει να φανεί πόσοι θα χρειαστούν κάποια από τις ακριβότερες εκδόσεις εξοπλισμού καθώς το νέο Tiguan, έρχεται από τη βασική με αυτόματο κλιματισμό, bluetooth, πακέτο ασφάλειας με ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα και μπροστινού εμποδίου, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών μεταξύ άλλων - μοιάζοντας με λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    19:16 19/06

    Χάος με τα ανασφάλιστα οχήματα

    Να ταλαιπωρηθούν και να χάσουν χρόνο κινδυνεύουν χιλιάδες κάτοχοι ΙΧ μόνο και μόνο για να αποδείξουν ότι δεν είναι... ελέφαντες.

    11:13 19/06

    Οδηγούμε το νέο Seat Ibiza

    Ήρθε στην Ελλάδα το νέο Seat Ibiza και παίρνουμε μια πρώτη γεύση από την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα βενζίνης και τα 115 Ps.

    08:00 19/06

    Magic John Cooper Works!

    Παίρνουμε μέρος στο MINI John Cooper Works Workout 2017 και σας μεταφέρουμε την μοναδική εμπειρία.