Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Αυγ-2014 18:01

    Δοκιμή VW Polo 1,4 TDI BMT

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πριν λίγους μήνες σας είχαμε παρουσιάσει το νέο Polo σε μια σύντομη γνωριμία, μόλις είχε πατήσει τους τροχούς του στην Ελλάδα. Τότε πήραμε μια πρώτη γεύση από σχεδόν όλες τις εκδόσεις, ωστόσο εκείνη που θέλαμε να ζήσουμε για περισσότερο διάστημα ήταν η έκδοση με τον κινητήρα τον 1,4lt. πετρελαίου και απόδοση 90 Ps. Μάλιστα η μοίρα το έφερε έτσι και την εβδομάδα που είχαμε το Polo προέκυψαν διαδρομές εντός και εκτός πόλης που συνολικά έφτασαν τα 1300 km! Καλύτερη εβδομάδα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε το Polo!

    Το δικό μας Polo ήταν μπλε σε μια πολύ ελκυστική απόχρωση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μας σχολίασαν το ωραίο χρώμα του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως οι πιθανότητες κάποιος να καταλάβαινε από την εξωτερική σχεδίαση πως πρόκειται για το νέο Polo ήταν μικρότερη. Μπορεί να παραμένει επίκαιρο και ευχάριστο αισθητικά αλλά το νέο Polo δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το μοντέλο που αντικαθιστά και χρειάζεται πολύ έμπειρο μάτι για να δει τις διαφορές στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα.

    Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι περισσότερο εμφανής με την τεχνολογία να κάνει αισθητή την παρουσία της. Παρά το γεγονός πως η σχεδίαση παραμένει παρόμοια το Polo δείχνει αρκετά πιο φρέσκο. Πολύ όμορφο το τιμόνι που προέρχεται από το Golf αλλά και η οθόνη στο πάνω μέρος της κονσόλας, που πριν λίγα χρόνια θα αποτελούσε όνειρο για την κατηγορία. Η ποιότητα των υλικών είναι στα γνωστά επίπεδα της VW ενώ οι επενδύσεις στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε αποχρώσεις του μαύρου.

    Η θέση οδήγησης είναι άριστη, όπως μας έχουν συνηθίσει όλα τα VW. Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις το Polo είναι ευρύχωρο και μέσα σε αυτό θα βολευτούν άνετα τέσσερις ενήλικες. Ο συμπλέκτης θέλει λίγο συνήθεια όπως και η εκκίνηση λόγω των μακριών σχέσεων του κιβωτίου των 5 σχέσεων. Στην προηγούμενη γενιά του Polo είχαμε εκτιμήσει ιδιαίτερα τον 1,6 lt. πετρελαίου που πλέον αντικαθίσταται από τον κινητήρα της δικής μας έκδοσης. Είναι τρικύλινδρος και από 1,4 lt. αποδίδει όσο και ο 1,6lt., δηλαδή 90 Ps. Υπάρχει και έκδοση με 75 Ps του ιδίου κινητήρα που αντικαθιστά την έκδοση των 1,2 lt.

    Μέχρι να ζεσταθεί η χροιά του είναι τραχιά, όπως μας έχουν συνηθίσει οι περισσότεροι κινητήρες diesel. Η απόδοση του στις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλή και η ισχύς αυξάνεται πολύ προοδευτικά. Ακόμα και κοντά στο όριο των στροφών η απόδοση του είναι ικανοποιητική, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μοτέρ της κατηγορίας. Αυτό όμως που μας έλειψε ήταν ένα κιβώτιο 6 σχέσεων. Αφενός θα επέτρεπε στις πέντε πρώτες σχέσεις να είναι λίγο πιο κοντές ενώ στο ταξίδι θα κολάκευε ακόμα περισσότερο την οικονομία. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε πολλά km στον ανοικτό δρόμο. Πραγματικά χαιρόμασταν να καταπίνουμε τις αποστάσεις με το Polo. Αθόρυβο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καλύτερη από του προκατόχου, σε ταξιδεύει με άνεση που θυμίζει την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία αμαξώματος. Εύκολα μπορεί να διατηρεί ταχύτητες κοντά στα 140 km/h αδιαφορώντας για τα φορτία και την κλίση του δρόμου.

    Η συμπεριφορά του στις στροφές είναι ασφαλής ενώ λόγω του χαμηλού βάρους η αίσθηση που μεταφέρει είναι πιο ζωντανή και πιο ευχάριστη από μεγαλύτερα και βαρύτερα μοντέλα. Ειδικά στην χώρα μας χαίρεσαι να κινείσαι με αυτοκίνητα σαν το συγκεκριμένο Polo. Ελίσσεσαι με μοναδική άνεση και εύκολα διατηρείς σβέλτο ρυθμό. Οι κλίσεις στις στροφές δεν τρομάζουν αλλά δείχνουν πως το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση. Ωστόσο η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη φιλτράροντας τις ανωμαλίες ενώ ποτέ δεν αντιδρά απότομα.

    Στον τομέα της κατανάλωσης η μέση τιμή μας βρέθηκε στα 5,2 lt./100km. Σίγουρα δεν είναι το χαμηλότερο νούμερο της κατηγορίας ωστόσο εν μέρει δικαιολογείται από το περισσότερο γρήγορο από το κανονικό ρυθμό που είχαμε με το Polo αλλά και από τις κακές καιρικές συνθήκες με αφόρητη ζέστη και τo Α/C συνεχώς ενεργοποιημένο. Επιπρόσθετα μια έκτη σχέση θα έριχνε την κατανάλωση. Μην ξεχνάμε πως υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων που είμαστε βέβαιοι πως θα κολακεύει περισσότερο τον κινητήρα.

    Το Polo είναι ένα αυτοκίνητο που το συμπαθείς όσο περισσότερο το χρησιμοποιείς. Ο τρόπος που κινείτε θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο ενώ από την άλλη διατηρεί μια ελαφριά αίσθηση στο βαθμό που χρειάζεται ώστε να δείχνει όσο ευέλικτο χρειάζεται. Η τεχνολογία που κουβαλά είναι μοναδική στην κατηγορία ενώ ο κινητήρας αποδείχθηκε πολύ δυνατό χαρτί. Μαζί του τα 1300 km σε μια εβδομάδα έφυγαν χωρίς να το καταλάβουμε και με χαρά θα συνεχίζαμε την συμβίωση μαζί του.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW Polo TDI 1,4lt. 90 Ps


    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 3.972/1.682/1.453 mm
    Βάρος : 1160 kg
    Κινητήρας : 1422 cc
    Ιπποδύναμη : 90 Ps/3500 rpm
    Ροπή : 23,5 kg.m/1500-2000rpm
    Τελική Ταχύτητα : 184 km/h
    0-100 km/h : 10,9 sec
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 5,2 lt/100km
    Ρύποι CO2 : 88 g/km
    Τιμή: Από €14.269

    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:03 22/09

    Fiat 124 Spider

    Οδηγούμε το 124 Spider μέσα στο καλοκαίρι και θυμόμαστε τις αρετές ενός roadster, που χωρίς τυμπανοκρουσίες καταφέρνει να σε κάνει χαρούμενο.

    12:12 22/09

    Νέο MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT.

    Η Mitsubishi Motors αναγγέλλει ένα φιλόδοξο σχέδιο της στην 45η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.

    08:00 22/09

    Νεο Volvo XC40

    Η Volvo Cars παρουσιάζει το XC40, την ολοκαίνουργια πρότασή της στην κατηγορία των compact premium SUV. Ένα μοντέλο αντισυμβατικό, με παιχνιδιάρικη διάθεση και χαρακτήρα.

    13:00 19/09

    Nέα BMW M8 GTE

    Η BMW Motorsport παρουσίασε το νέο, κορυφαίο μοντέλο της για τη διεθνή αγωνιστική σκηνή GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: την BMW M8 GTE.

    08:00 19/09

    Το Suzuki Swift Sport στη Φρανκφούρτη

    Παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAAF 2017) έκανε το, ελαφρύτερο και ταχύτερο, νέο Suzuki Swift Sport!

    21:47 18/09

    Στην τελική ευθεία τα νέα τέλη κυκλοφορίας

    Κίνητρα προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας περίπου 50.000 κάτοχοι ΙΧ που τις έχουν καταθέσει λόγω της κρίσης και της υπερφορολόγησης αναζητά το υπουργείο Οικονομικών.

    12:01 18/09

    Fast and furious Remake

    To πιο γρήγορο και φαντασμαγορικό event της χρονιάς είναι γεγονός και είναι φιλανθρωπικό.

    16:37 15/09

    Τρελαινόμαστε με το Αbarth 595 Competizione

    Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ένα 500ακι Abarth, ωστόσο κάθε φορά μας δημιουργεί τα ίδια μοναδικά συναισθήματα και κάθε φορά μας εκπλήσσει ευχάριστα.

    11:00 15/09

    IAA 2017 : Audi Aicon Concept

    Η άποψη της Audi για την αυτόνομη οδήγηση σε ένα φουτουριστικό πρωτότυπο