Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Απρ-2014 17:05

    1600 km με Dacia Sandero

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Dacia είναι μια κάπως παρεξηγημένη εταιρεία, κυρίως στην ελληνική αγορά. Οι περισσότεροι έχουν μια γλυκιά ανάμνηση από τα μοντέλα του παρελθόντος που όμως ταυτόχρονα τα έχουν συνδυάσει με φτωχική-προσιτή λύση. Αυτό είναι ένα στοιχείο που κουβαλούν από το παρελθόν κάποιες μάρκες και που πολλές φορές χρειάζονται χρόνια για να το ξεπεράσει ο κόσμος. Κάτι αντίστοιχο συνέβη με τη Skoda, που όμως πλέον το έχει ξεπεράσει, δεδομένου ότι τα μοντέλα της, όπως το νέο Octavia, δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τον ανταγωνισμό.

         

    Για πρώτη φορά λοιπόν στο Capital Auto βρέθηκε στα χέρια μας ένα μοντέλο της Dacia. Πρόκειται για το Sandero στην “καλή” πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 lt. του group Renault. Στη συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 75 Ps και με τις προωθητικές ενέργειες της Dacia κοστίζει €11.990 στην πλούσια έκδοση STYLE. Σε αυτήν υπάρχουν στον standard εξοπλισμό όλες οι απαραίτητες ευκολίες και τίποτα περιττό. Για παράδειγμα, δεν υπάρχουν ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο τιμόνι αλλά υπάρχει ESC, ABS, 4 αερόσακοι, σύστημα κλιματισμού, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ηχόσυστημα με χειριστήριο στο τιμόνι, θύρα USB και κυρίως σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο ώστε να μην απασχολούμε τα χέρια και τα αυτιά μας όταν μιλάμε. Είναι προτιμότερο να μην μιλάμε όταν οδηγούμε, ωστόσο το αμέσως ασφαλέστερο είναι η ανοιχτή συνομιλία.

         

    Στον αισθητικό τομέα σίγουρα το υποκειμενικό στοιχείο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Το καλό στοιχείο του Sandero είναι η διακριτικότητα. Σε αντίθεση με πολλά νέα μοντέλα δεν προκαλεί με τολμηρές αισθητικές γραμμές, στοιχείο που στη σημερινή εποχή είναι θεμιτό από πολλούς αγοραστές. Από την άλλη, είναι κάπως άχρωμο και αυτό είναι κάτι που μπορεί να στερήσει πωλήσεις από το νεανικό κοινό. Ενδεχομένως η εξωτερική σχεδίαση είναι και η αχίλλειος πτέρνα του μοντέλου, μιας και κάτω από το ουδέτερο αμάξωμα κρύβεται ένα πολύ αξιόλογο και επίκαιρο αυτοκίνητο.

         

    Στο εσωτερικό δεν θα συναντήσετε ακριβές επενδύσεις ή ακριβά gadget. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά, από την άλλη, η ποιότητα συναρμογής είναι πολύ καλή ενώ και η σχεδίαση είναι αναλογικά καλύτερη από την εξωτερική. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση και το δεξί όργανο είναι ψηφιακό. Οι χώροι είναι πολύ καλοί και τέσσερις επιβάτες θα χωρέσουν άνετα χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2589mm αλλά και στο μεγάλο εσωτερικό ύψος. Η εργονομία έχει ψεγάδια, με κυριότερο τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων. Οι διακόπτες των μπροστινών θυρών βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα και των πίσω ακριβώς πίσω από το χειρόφρενο. Είναι δηλαδή ένας διακόπτης για κάθε παράθυρο. Με την πάροδο του χρόνου συνηθίζονται, ωστόσο εργονομικά δεν είναι ό,τι καλύτερο. Η κόρνα βρίσκεται στον πλαϊνό μοχλοδιακόπτη, όπως συνηθιζόταν σε παλαιότερα γαλλικά μοντέλα, και τέλος η ρύθμιση για το ύψος των εμπρός φώτων βρίσκεται σε σημείο με δύσκολη πρόσβαση στο κάτω μέρος της κολόνας του τιμονιού.

         

    Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με το τιμόνι και το κάθισμα να ρυθμίζονται σε ύψος. Ο λεβιές των ταχυτήτων πέφτει στη σωστή θέση και οι διαδρομές είναι πολύ μικρές με ωραία αίσθηση. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται και με πολύ καλή αίσθηση.
    Ο κινητήρας των 1,5 lt. είναι ένας από τους κορυφαίους στη μικρή κατηγορία και αυτό φαίνεται ακόμα και στο Sandero που αποδίδει 75 Ps και όχι 90 Ps ή 105 Ps, όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα. Αποδίδει πολύ καλά ήδη από τις πολύ χαμηλές στροφές και είναι εντυπωσιακός στις μεσαίες στροφές. Εκεί μαζί με τη βοήθεια της εντυπωσιακής ροπής των 20,5 Nm, το Sandero δείχνει τον καλύτερό του εαυτό.
    Εμείς του βάλαμε δύσκολα. Με τέσσερα άτομα και αποσκευές, του ζητήσαμε να μας πάει μέχρι το Μέτσοβο με ενδιάμεση στάση τα Ζαγοροχώρια. Είναι προφανές πως δεν μιλάμε για την απόλυτη δοκιμασία αλλά με τα, κατά γενική ομολογία, ανώτερα μοντέλα που περνούν από το Capital Auto, η επιλογή μας δείχνει τη θέλησή μας να “ζήσουμε” περισσότερο από το συνηθισμένο με το Sandero.

         

    Πρώτη θετική διαπίστωση, το γεγονός πως χώρεσαν οι αποσκευές των τεσσάρων ατόμων στον πρακτικά διαμορφωμένο χώρο αποσκευών των 320 lt. Αντίστοιχα άνετα βολεύτηκαν οι τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι δεν κουράστηκαν στο πολύωρο ταξίδι. Αντίστοιχα δεν έδειξε να επηρεάζεται η ανάρτηση από το φορτίο. Παρά λοιπόν το γεγονός πως το Sandero ήταν πλήρες φορτίου, ήταν τέρας ευστάθειας και σιγουριάς, όπως και όταν δεν είχε φορτίο. Εντυπωσιαστήκαμε από τον συνδυασμό άνεσης και κρατήματος σε βαθμό που στις ανοικτές καμπές της εθνικής στρίβαμε αδιαφορώντας για τα km/η που έδειχνε το κοντέρ. Το πλαίσιο μας εντυπωσίασε με την ακαμψία του. Οι τριγμοί απουσίαζαν από το εσωτερικό και το Sandero έδειχνε πάντα ένα κομμάτι. Ο κινητήρας έστεκε στο ύψος των περιστάσεων, κινώντας αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, ωστόσο μας έλειπαν λίγα άλογα ακόμα κυρίως στις προσπεράσεις. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό ακόμα και κοντά στην τελική ταχύτητα των 164 km/h. Η μακριά κλιμάκωση και η καλή ηχομόνωση είναι οι κυριότεροι συντελεστές στην εικόνα αυτή.

         

    Στα κλειστά κομμάτια ήταν εξίσου ευχάριστο και ασφαλές. Το μικρό του βάρος, το σαφές τιμόνι και η ανάρτηση έκαναν τη μετακίνηση με το Sandero μια απολαυστική διαδικασία. Τα km έφευγαν κάτω από τις ρόδες του, αλλά ο δείκτης καυσίμου δεν έλεγε να πέσει. Με μέση κατανάλωση 5,2 lt/100km πλήρες φορτίων το Sandero είναι μια πολύ οικονομική λύση μετακίνησης. Την πολύ θετική εικόνα συμπλήρωσε το σύστημα πέδησης του μοντέλου.

         

    Ταξιδεύοντας στην όμορφη Ελλάδα για ακόμα μια φορά διαπιστώσαμε τα υπέροχα μέρη που υπάρχουν σε αυτή την χώρα. Όμορφα τοπία, υπέροχο φαγητό είναι ικανά να σε κάνουν να ξεχαστείς και να μην θες να γυρίσεις στην Αθήνα. Τα Ζαγοροχώρια, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο αποτελούν κορυφαίους ελληνικούς προορισμούς. Η φύση συνδυάζεται αρμονικά με την παράδοση όπως την συναντήσαμε στο μουσείο του Βρέλη αλλά και στο νησί των Ιωαννίνων όπου επισκεφτήκαμε το σπίτι του Πασά.

         

    Το Sandero μας πήγε παντού. Πάρκαρε στη θέση ενός μικρού αυτοκινήτου αλλά χώρεσε άνετα τέσσερα άτομα με αποσκευές. Η χλομή εμφάνιση δεν μας εμπόδισε να το αγαπήσουμε και να ξεχωρίσουμε το πλαίσιο την ανάρτηση αλλά και τον υπέροχο κινητήρα που συνδυάζει μοναδικά την αξιοπρεπή κίνηση με την οικονομία στα καύσιμα.



    Τεχνικά χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.057 mm/1.733mm/1.523mm
    Βάρος :1033 kg
    Κινητήρας : 1461 cc
    Ιπποδύναμη : 75 Ps/5500 rpm
    Ροπή : 20,5 kg.m/1750rpm
    Τελική Ταχύτητα : 164 km/h
    0-100 km/h : 14,6 sec
    Ρύποι CO2:103 g/km
    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 5,2 lt/100km
    Τιμή ( με όφελος απόσυρσης): €11.900

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:00 19/09

    Nέα BMW M8 GTE

    Η BMW Motorsport παρουσίασε το νέο, κορυφαίο μοντέλο της για τη διεθνή αγωνιστική σκηνή GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: την BMW M8 GTE.

    08:00 19/09

    Το Suzuki Swift Sport στη Φρανκφούρτη

    Παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAAF 2017) έκανε το, ελαφρύτερο και ταχύτερο, νέο Suzuki Swift Sport!

    21:47 18/09

    Στην τελική ευθεία τα νέα τέλη κυκλοφορίας

    Κίνητρα προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας περίπου 50.000 κάτοχοι ΙΧ που τις έχουν καταθέσει λόγω της κρίσης και της υπερφορολόγησης αναζητά το υπουργείο Οικονομικών.

    16:37 15/09

    Τρελαινόμαστε με το Αbarth 595 Competizione

    Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε ένα 500ακι Abarth, ωστόσο κάθε φορά μας δημιουργεί τα ίδια μοναδικά συναισθήματα και κάθε φορά μας εκπλήσσει ευχάριστα.

    11:00 15/09

    IAA 2017 : Audi Aicon Concept

    Η άποψη της Audi για την αυτόνομη οδήγηση σε ένα φουτουριστικό πρωτότυπο

    11:17 14/09

    IAA 2017: Lamborghini Aventador S Roadster

    Η ανοικτή έκδοση της Aventador S, είναι μια φυσική συνέχεια που όσο και να περιμένει μας καθηλώνει με την εμφάνιση της.

    12:33 13/09

    ΙΑΑ 2017 : Νέο Audi RS4

    Αυτή είναι η νέα γενιά του Audi RS4 ενός "πύραυλου εδάφους" με οικογενειακή προβιά.