Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Ιαν-2018 00:04

    Πώς θα κερδίσουμε το στοίχημα της μετάβασης στην εποχή του mobile

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ​Tου Γιώργου Στεφανόπουλου

    Η αναγκαιότητα ενός "Mobile first world”, είχε καταδειχθεί αρκετά νωρίς, από επιχειρήσεις παγκόσμιας εμβέλειας.  Ήδη, το 2010, o Eric Schmidt, τότε CEO της Google, είχε προβλέψει ότι οι έξυπνες κινητές συσκευές θα είναι το κύριο μέσο με το οποίο οι χρήστες θα επικοινωνούν, θα αλληλεπιδρούν επαγγελματικά και κοινωνικά και θα διευθετούν κάθε υποχρέωσή τους. Σήμερα ζούμε σε αυτόν τον κόσμο. Ήδη, πιο πολλοί χρήστες συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω smartphones πάρα μέσω υπολογιστών.

    Στην Ελλάδα, και η  Δημόσια Διοίκηση και οι επιχειρήσεις, αναγνωρίζουν πλέον ότι η mobile first πραγματικότητα είναι μονόδρομος. Τι σημαίνει mobile first; Ολοκληρωμένες, end-to-end, mobile υπηρεσίες σε όλους τους τομείς της οικονομίας και τη Δημόσια Διοίκηση, και παράλληλα δίκτυα υπερυψηλών ταχυτήτων και μεγάλης χωρητικότητας σε όλη την επικράτεια.  Από την πλευρά της η Ελληνική Πολιτεία κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.  Δεν φτάνει όμως αυτό.  Πρέπει να επιταχύνουμε, γιατί, ειδικά στην Ελλάδα, πρέπει να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος και η αλλαγή ταχύτητας έχει άμεση σχέση με την περαιτέρω ανάκαμψη της οικονομίας.

    Από τη δική τους πλευρά, σε αυτή τη νέα, υπό διαμόρφωση πραγματικότητα, οι πάροχοι κινητών επικοινωνιών, οδηγούν την κούρσα, υλοποιώντας τις απαραίτητες επενδύσεις.  Μόνο τον Νοέμβριο 2017 επενδύθηκαν, για την ανανέωση αδειών στα 1800 MHz, €201,45 εκατ. Η απόδοση του φάσματος για χρήση κινητών επικοινωνιών είναι μια εξαιρετικά απαιτητική διαδικασία και δεν γίνεται πάντα, από την πλευρά της Δημόσιας Διοίκησης,  με την προσοχή που χρειάζεται.  Για παράδειγμα, προ τριετίας αποδόθηκε φάσμα στα 2.600 MHz το οποίο ακόμη δεν έχει αξιοποιηθεί  λόγω προβλημάτων συνεννόησης και αδειοδότησης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).  Το φάσμα ωστόσο  αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις υπηρεσίες σε δίκτυα 4G και αργότερα 5G. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα παραμένει ο αργός ρυθμός αδειοδότησης κεραιοσυστημάτων, εξαιτίας των γνωστών γραφειοκρατικών κωλυμάτων, κυρίως σε Πολεοδομίες και την ΕΕΤΤ, που  καθυστερεί σημαντικά την υλοποίηση προγραμματισμένων επενδύσεων. Το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και η ΕΕΤΤ το αντιλαμβάνονται  και κινούνται  προς την επιτάχυνση αυτής της διαδικασίας.  

    Στις υπηρεσίες ωστόσο, είμαστε πίσω. Μόνο 2 στις 5 νέες επιχειρήσεις αξιοποιούν πλήρως τις νέες τεχνολογίες και μικρός αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων υλοποιεί προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού της λειτουργίας τους, π.χ. μόλις το 3,4% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων διαθέτει e-shop που εξυπηρετεί αγορές του εξωτερικού. Συνεπώς δεν είναι τυχαίο ότι στον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας (DESI) η Ελλάδα κατατάσσεται στην 26η θέση στην Ε-28, όταν το 2005 βρισκόταν στο μέσο όρο.

    Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του τουρισμού. Είναι η "βαριά βιομηχανία" μας και θα πρέπει άμεσα να εμπεδώσει την καθολική ψηφιακή πραγματικότητα.  Ο πολίτης του σήμερα,  όταν είναι στη χώρα του αλλά και όταν ταξιδεύει, έχει όλο τον κόσμο μέσα από το κινητό του. Την ίδια πραγματικότητα πρέπει να βιώνει και  στην Ελλάδα: εύκολα και γρήγορα, με το smartphone του και στη γλώσσα του,  να μπορεί να εκδώσει εισιτήρια στα ΜΜΜ ή στα πλοία, εισιτήρια για παραστάσεις και μουσεία, να διαβάσει για αρχαιολογικούς χώρους, να περιηγηθεί ψηφιακά και φυσικά να  πραγματοποιήσει όλες τις συναλλαγές του και να απολαύσει premium υπηρεσίες, είτε πρόκειται για επιχειρηματικές λύσεις είτε για πλατφόρμες gaming, τηλεοπτικό περιεχόμενο, premium content κ.α. Αποτελεί συνεπώς πράξη επιβίωσης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η ψηφιοποίηση και η πλήρης ένταξή τους στη νέα αυτή πραγματικότητα που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους.

    Και βέβαια η mobile first πραγματικότητα δεν περιορίζεται στις τουριστικές υποδομές και υπηρεσίες, αλλά διατρέχει όλες τις εκφάνσεις της σύγχρονης ζωής, όπως η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, της υγείας (e-health), των υδάτινων πόρων κ.ο.κ.

    Έχουμε την ευκαιρία, τις υποδομές και το σχεδιασμό. Αν επιταχύνουμε, το στοίχημα της καθολικής ψηφιακής πραγματικότητας θα έχει κερδηθεί.​

    Ο κ. Γιώργος Στεφανόπουλος είναι Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων