Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Οκτ-2017 18:11

    Τι πρέπει να ξέρετε για την αγορά ηλεκτρισμού

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ερωτήσεις και απαντήσεις για την προµήθεια ρεύµατος και τις ευκαιρίες για τον πελάτη

    Το τελευταίο διάστηµα όλο και περισσότεροι προµηθευτές προσφέρουν ελκυστικά πακέτα και ανταγωνιστικά τιµολόγια έναντι του κυρίαρχου προµηθευτή. Παράλληλα µε τις προσφορές, οι εταιρείες παρέχουν καινοτόµες υπηρεσίες και κίνητρα, ενώ σύντοµα αναµένεται να κάνουν την εµφάνισή τους και τα συνδυαστικά πακέτα ρεύµατος και φυσικού αερίου. Τι πρέπει, λοιπόν, να ξέρει ένας καταναλωτής προτού πάρει την απόφαση να αλλάξει προµηθευτή; Το "Forbes" δίνει απαντήσεις και χρηστικές συµβουλές για όποιον εξετάζει την αλλαγή προµηθευτή. 

    Είναι διαφορετικό το ρεύµα από µια ιδιωτική εταιρεία;
    Το ρεύµα που προµηθεύεται ο καταναλωτής έχει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά για όλους τους παρόχους. Οι διαφορές υπάρχουν στην ποιότητα των υπηρεσιών (π.χ., εξυπηρέτηση πελατών) και φυσικά στην τιµή. 

    Πόσο εύκολα αλλάζω πάροχο και τι αλλάζει για εµένα; 
    Η µόνη αλλαγή είναι στον λογαριασµό και στην εξυπηρέτηση. Η µέτρηση και τα θέµατα τεχνικής υποστήριξης του δικτύου συνεχίζουν να προσφέρονται από τον διαχειριστή του δικτύου, ΔΕΔΔΗΕ. Η διαδικασία αλλαγής είναι απλή και περιλαµβάνει τη συµπλήρωση µιας µονοσέλιδης αίτησης, που συνοδεύεται από τον λογαριασµό του καταναλωτή. Συνήθως οι προµηθευτές αναλαµβάνουν πλήρως τις υπόλοιπες ενέργειες που απαιτούνται για την αλλαγή. Ο µέσος χρόνος που απαιτείται είναι 5 ηµέρες για τα οικιακά τιµολόγια και το πολύ ένας µήνας για τα επαγγελµατικά µετά την αποδοχή της αίτησης. 

    Πώς θα πετύχω καλύτερη έκπτωση;
    Στην αγορά είναι διαθέσιµα µια σειρά από τιµολόγια µε εκπτώσεις στην τιµή της κιλοβατώρας, ενώ κάποιες εταιρείες παρέχουν πακέτα προσφορών που περιλαµβάνουν ασφαλιστικά προγράµµατα, επιδοτήσεις εξοπλισµού και υπηρεσίες έξυπνου σπιτιού, κουπόνια για αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών. Ο καταναλωτής πρέπει να κοιτάζει τη µέση τιµή της κιλοβατώρας όπως διαµορφώνεται σε όλη τη διάρκεια του συµβολαίου που υπογράφει µε τον πάροχο. Πρόσθετες εκπτώσεις δίνονται από κάποιες εταιρείες εφόσον δοθεί πάγια τραπεζική εντολή για εξόφληση του λογαριασµού ή για αποστολή λογαριασµών ηλεκτρονικά. Τέλος, επιπλέον όφελος µπορεί να προκύψει από την πολιτική εγγυήσεων του παρόχου. Συγκεκριµένα, οι ιδιώτες πάροχοι παρέχουν έκπτωση από 50% έως και 100% στην εγγύηση, υπό όρους. Έτσι, για παράδειγµα, ένας πελάτης που φεύγει από τη ΔΕΗ εξασφαλίζει όφελος µέρος ή όλο το ποσό της εγγύησης που του επιστρέφεται. 

    Τι πρέπει να προσέξω;
    Ορισµένα από τα σηµεία που πρέπει να κοιτάξουµε είναι, πρώτον, η διάρκεια του συµβολαίου, δεύτερον, η ύπαρξη ρήτρας οριακής τιµής του συστήµατος (δηλαδή εάν προβλέπεται αύξηση της χρέωσης και πότε µε βάση τη χρονδρεµπορική τιµή του ρεύµατος). Βλέπουµε στον λογαριασµό µας την κατανάλωσή µας, εάν έχουµε µονοφασική ή τριφασική παροχή και εάν έχουµε νυχτερινό ρεύµα. Κάνουµε την αντίστοιχη σύγκριση και βλέπουµε ποιο είναι το τιµολόγιο που καλύπτει τις ανάγκες µας µε την πιο οικονοµική τιµή.

    Καινοτοµίες
    Ήδη οι πaροχοι προσφέρουν διαφοροποιηµένα πακέτα, ενώ στο κοντινό µέλλον αναµένεται να κάνουν την εµφάνισή τους και νέα προϊόντα που θα είναι προσαρµοσµένα στις ανάγκες των καταναλωτών. Επίσης, οι εταιρείες προσφέρουν υπηρεσίες εξοικονόµησης ενέργειας για τη βελτίωση του ενεργειακού προφίλ, ιδιαίτερα σε µεγαλύτερους πελάτες της µέσης τάσης, αλλά σταδιακά και σε πελάτες της χαµηλής τάσης. Παράλληλα, εταιρείες επιδοτούν και σχετικά προϊόντα, όπως, έξυπνους µετρητές, αισθητήρες και εφαρµογές λύσεων για το έξυπνο σπίτι.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ