Αποθήκευση
Εγγραφή          Υπενθύμιση κωδικού
Σύμβολο go
        Τζίρος  εκ. €
ΜΕ ΑΠΟΨΗ

Και το ελληνικό τουριστικό προϊόν χρειάζεται "αναδιάρθρωση"

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου

Του Μάριου Τριβυζά

Βρισκόμενοι στο μεταίχμιο μεταξύ μίας εποχής παρωχημένης νοοτροπίας στο τουριστικό επιχειρείν και της ολοκλήρωσης μίας σχετικά καλής φετινής τουριστικής περιόδου που απέδειξε την ανθεκτικότητα και την δυναμική της Ελλάδας ανάμεσα στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, καλούμαστε να «αναδιαρθρώσουμε» –στο πνεύμα της εποχής και εμείς– αντιλήψεις και πρακτικές του παρελθόντος που αποδεδειγμένα έθεσαν τον τουρισμό μας σε δοκιμασία.

Κλειστοί αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία μέρα μεσημέρι, αδυναμία έγκαιρου προγραμματισμού λόγω κινητοποιήσεων στις δημόσιες υπηρεσίες, έλλειψη ευελιξίας και προσαρμοστικότητας στις διεθνείς απαιτήσεις, αυθαίρετες αυξήσεις τιμολογίων, απουσία ευγένειας και τουριστικής συνείδησης σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και των τοπικών κοινοτήτων αποτελούν συνιστώσες ενός παρελθόντος το οποίο πρέπει οριστικά να αφήσουμε πίσω μας. Η Ελλάδα αλλάζει και μαζί με αυτή όλοι μας, ανεξαρτήτως θέσης ή οικονομικής κατάστασης.

Τι πρέπει να κάνουμε για να κεφαλαιοποιήσουμε την φετινή αλλαγή κλίματος στην εικόνα της χώρας μας; Συνέπεια, σταθερότητα, ποιότητα και ευελιξία είναι το τετράπτυχο που απαιτείται και μέχρι στιγμής η πολιτική ηγεσία δείχνει να αντιλαμβάνεται τις ευθύνες της και να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ενδεικτικό δείγμα προθέσεων το άνοιγμα αρχαιολογικών χώρων και μουσείων εκτός προκαθορισμένου ωραρίου εφόσον γίνει πραγματικότητα για το 2014 –διότι φέτος ήταν τραγικό να κλείνουν στις 15:00 το μεσημέρι– με καταβολή επιπλέον κρατικής αποζημίωσης στους εργαζομένους, προκειμένου οι χώροι αυτοί να είναι επισκέψιμοι από γκρουπ ή κρουαζιερόπλοια που αδυνατούν να ακολουθήσουν το τυπικό ωράριο. Αίτημα δεκαετιών της τουριστικής βιομηχανίας προκειμένου να πετύχουμε το αυτονόητο: να μην υπάρχει αδικαιολόγητη απώλεια εσόδων για την χώρα, να μην προκαλείται δυσαρέσκεια στους ξένους επισκέπτες. Αρκεί και η πολιτεία να τηρεί τις δικές της υποχρεώσεις και να εφαρμόζει το θερινό ωράριο από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου (08:00 – 20:00) σε όλη την Ελλάδα απαρέγκλιτα και χωρίς εξαιρέσεις, ώστε τουριστικά γραφεία και tour operator να μπορούν έγκαιρα να προγραμματίσουν σε βάθος όχι μόνο μηνών αλλά και ετών τις επισκέψεις τους, χωρίς να γίνονται έρμαια των συνδικαλιστών. Τουρισμός εκτός των άλλων σημαίνει και προγραμματισμός σε πρακτικό επίπεδο ώστε να πείσουμε τους ξένους συνεργάτες μας ότι είμαστε παρόντες, σε πλήρη λειτουργία και με τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε σε κάθε λογικό αίτημά τους, παρέχοντας ασφάλεια και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών.

«Είμαστε ανοικτά χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις, ελάτε να γνωρίσετε την ποικιλία και το βάθος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε όλη του την έκταση».

Έχοντας τον πολιτισμό και τα μουσεία ως βάση και σε πλήρη, διευρυμένη λειτουργία θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τους περιηγητικούς γύρους ανά την Ελλάδα –όπως για παράδειγμα σε Δελφούς, Αργολίδα, Μετέωρα, Ολυμπία, Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μακεδονία– εμπλουτίζοντάς τους με νέες ταξιδιωτικές εμπειρίες είτε αναψυχής και περιπέτειας, είτε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, γαστρονομικές, αθλητικές και ευεξίας. Χρειάζεται «επαναπακετάρισμα» της ίδιας πολύτιμης πρώτης ύλης με νέες μεθόδους προκειμένου να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον διαφορετικών κοινών. Χρειάζεται και η προσθήκη νέων, ανεξερεύνητων προορισμών, που όμως έχουν να προσφέρουν σημαντικές εμπειρίες: οινογνωσία, αγροτουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό, τουρισμό υγείας κά.

Η ζήτηση υπάρχει, η δεξαμενή τουριστών είναι ανεξάντλητη, ο θαυμασμός και η πρόθεση επίσκεψης για την χώρα μας έχει καλλιεργηθεί σε πολλούς λαούς από την παιδική τους ηλικία. Αυτό που χρειάζεται είναι επικοινωνία, σύγχρονες τεχνικές, προσαρμοστικότητα στις νέες εξελίξεις, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών.

Μόνο τότε τα κρουαζιερόπλοια θα πάψουν απλά να μας επισκέπτονται για λίγες ώρες και θα καταστήσουν βάση τη χώρα μας, γιατί οι εταιρίες τους θα γνωρίζουν ότι μπορούν να προγραμματίσουν σε βάθος χρόνου έως και δύο χρόνια πριν, ότι θα μπουν σε συγκεκριμένη ώρα σε συγκεκριμένο λιμάνι και θα μπορέσουν να δέσουν, ότι τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της κάθε περιοχής είναι ανοιχτά, καθαρά, με υποδομές και το προσωπικό ικανό να ανταποκριθεί τουλάχιστον στις βασικές απαιτήσεις των επισκεπτών και αφού «απεγκλωβιστεί η κρουαζιέρα από το κορεσμένο λιμάνι του Πειραιά όπου τα κρουαζιερόπλοια είναι τελευταία σε προτεραιότητα, με αποτέλεσμα οι εταιρίες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στους χρονικούς περιορισμούς του λιμανιού» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο CEO της Louis Cruises Kerry Αναστασιάδης, μεταφέροντας σημαντικό όγκο αυτής στο λιμάνι του Λαυρίου.

Η Ελλάδα μπορεί να ξαναγίνει μόδα, διάθεση και νέες ιδέες υπάρχουν. Η αντίληψη του μέσου Έλληνα για τον τουρισμό έχει αλλάξει ριζικά και προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι πεποίθηση όλων ότι δεν χρειάζεται να χάσουμε την ταυτότητά μας για να παρέχουμε ένα μαζικό, ομογενοποιημένο προϊόν. Αντίθετα πρέπει να αναδείξουμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της κάθε περιοχής, τη διαφορετικότητα που μας έχει προσδώσει η μακραίωνη πορεία μας, τον αυθεντικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη ζωή.

Και σε αυτόν τον εμπλουτισμό των ταξιδιωτικών εμπειριών που είναι σε θέση να προσφέρει η χώρα μας το κράτος –κεντρική διοίκηση και τοπική αυτοδιοίκηση– οφείλουν να σταθούν αρωγοί, αφουγκραζόμενοι τις εξελίξεις και την καλώς εννοούμενη ιδιωτική πρωτοβουλία και κινητικότητα. Τουλάχιστον αφαιρώντας και όχι προσθέτοντας προβλήματα.

* Ο κ. Μάριος Τριβυζάς, είναι Πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ)

Ακολουθήστε το Capital.gr στα Social Media
Σχολιάστε το άρθρο 
Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον:
LINKS ΧΟΡΗΓΩΝ

Προηγούμενα άρθρα στην ενότητα ΜΕ ΑΠΟΨΗ

  • 29/08  Δεν χάνουμε μόνο τα πολύ καλά μυαλά. Χάνουμε και τα καλά- Γιώργος Κωστούλας
    Το μεγάλο πρόβλημα, με άλλα λόγια, είναι τα λιγότερο “καλά μυαλά”, η μεγάλη πλειοψηφία δηλαδή που διεκδικεί μόρφωση και επαγγελματική αποκατάσταση μέσα στη χώρα. “Αυτούς απομακρύνουμε από τα όνειρά τους. Αυτούς ευνουχίζουμε με την αφόρητη κοινωνική απαξίωση που επιβάλλουμε στη νεολαία μας. Αυτούς ωθούμε στην αδιαφορία-στην καλύτερη περίπτωση ή και στην ανομία...“
  • 28/08  Παγκόσμια διακυβεύματα: διαφθορά και ορυκτοί πόροι- Σωτήρης Καμενόπουλος
    Η παγκόσμια ολιγαρχική ελίτ έχει αποκτήσει μεγάλη οικονομική δύναμη και αποτελεί κίνδυνο για την παγκόσμια Δημοκρατία μέσω του απόλυτου ελέγχου ολόκληρων Κρατών. Αυτό αποτελεί το ένα από τα δύο παγκόσμια διακυβεύματα για τη Δημοκρατία, την Ελευθερία, την Ισότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το άλλο διακύβευμα αποτελούν οι ορυκτοί πόροι σε σχέση με την παγκόσμια ολιγαρχική ελίτ.
  • 27/08  "Πλάνη" αρχείου- Μάνος Σιφονιός
    Η πρόσφατη επιλεκτική χρεοκοπία της Αργεντινής έδωσε αφορμή για εκατέρωθεν διαξιφισμούς στο πολιτικό σκηνικό και επανέφερε μια συζήτηση για τα όρια μεταξύ ενημέρωσης και προπαγάνδας από τα ΜΜΕ. Το φαινόμενο χρήσης τηλεοπτικού υλικού για να διευκολύνεις, ή να προπαγανδίσεις την φτωχή σε οπτικό υλικό ιστορία σου, δεν είναι κάτι νέο.
  • 26/08  Καταστρέψανε την βαριά βιομηχανία της χώρας: την Οικοδομή- Άγης Βερούτης
    Τα χαράτσια, όπως και να ονομάζονται χαϊδευτικά, ΕΕΤΗΔΕ ή ΕΝΦΙΑ ή όπως καθένας μπορεί να σκαρφιστεί, καταστρέψανε την ελληνική οικοδομή! Αν αυτό έγινε από βλακεία, εγκαίρως ας αρθούν τα βάρη που την αποδεκάτισαν, και ας πάνε στην ευχή του Θεού όσοι έκαναν το λάθος.
  • 25/08  Η Θάλασσα του Κάρα- Βασίλης Αναστασίου
    Πάντα όταν τα σπουργίτια της πολιτικής πάνε να παίξουν τον ρόλο “γερακιών“, το αποτέλεσμα είναι κατάληξη στον αναπότρεπτο πόλεμο. Αλλοίμονο αν επικρατήσουν και τώρα τα “γεράκια“. Ήδη με το να ακολουθήσει η Ε.Ε. και η Ελλαδίτσα το εμπάργκο της Αμερικής, κοντεύουν να καταστραφούν οι αγρότες που παράγουν προϊόντα που η Ρωσία περιέλαβε στο αντι-εμπάργκο της.
  • 22/08  Ο μύθος της μεσαίας τάξης- Ευθύμης Μαραμής
    Η μεσαία κλάση βρίσκεται υπό συνεχιζόμενη επίθεση και οι κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη, εξαγγέλλουν μέτρα και πολιτικές για να την διασώσουν. Προφανώς δεν εκπλήσσει η πρακτική των κυβερνήσεων να “αγωνίζονται“ ώστε να “διασώσουν“ την μεσαία κλάση. Το κράτος εξάλλου πάντα θέλει να φαίνεται πως φροντίζει τις “τάξεις“ των υπηκόων του.
  • 21/08  Επιπτώσεις από το ρωσικό εμπάργκο και η ελληνική πραγματικότητα- Μελέτης Ρεντούμης
    Απαιτείται άμεσα και λόγω του εμπάργκο, αναζήτηση νέων αγορών και συμμαχιών για τα αγροτικά προιόντα, από τις χώρες της Β. Αφρικής μέχρι την Ιαπωνία και την Κίνα, με ταυτόχρονη απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών μέσω διπλωματικής διαπραγμάτευσης αλλά και στοχευμένων επιχειρηματικών αποστολών.
  • 20/08  Ποιος νοιάζεται πια για τους Ρώσους...- Ανδρέας Ζαμπούκας
    Γενικότερα οι Ρώσοι δείχνουν μια στρατηγική αδυναμία να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην γεωπολιτική κατάσταση της Ευρώπης και να εδραιώσουν τα συμφέροντα τους, έστω και σε ομόθρησκες χώρες, όπως η Σερβία, η Βουλγαρία και η Ελλάδα. Το μόνο που κάνουν είναι να παίζουν το ρόλο του “μπαμπούλα“ για τους υπόλοιπους και όχι πάντα για καλό.
  • 19/08  Πέντε ψέματα και μια αλήθεια για την ανεργία- Άγης Βερούτης
    Η ανεργία μας είναι πολύ υψηλότερη και από του Μεγάλου Κραχ των ΗΠΑ, το 1929, όταν στο ζενίθ της είχε φτάσει 25%. Στην πραγματικότητα στο κλάσμα “Άνεργοι που ψάχνουν για δουλειά δηλωμένοι στον ΟΑΕΔ / Ικανοί προς εργασία”, μειώνονται εκείνοι που ψάχνουν για δουλειά, είτε πηγαίνοντας άρον-άρον για πρόωρη συνταξιοδότηση, είτε μεταναστεύοντας, είτε παραιτούμενοι από το ψάξιμο.
  • 18/08  Αμφίπολη, ορυκτοί πόροι και το "μέγα το της θαλάσσης κράτος"- Σωτήρης Καμενόπουλος
    Σύμφωνα με τον Πλάτωνα, ο χρόνος αποτελεί την κινητή εικόνα της ακίνητης αιωνιότητας. Στο παρόν άρθρο παραθέτω ορισμένες σκέψεις, όπως η παραπάνω, που μου ήρθαν στο μυαλό όταν πρωτάκουσα την είδηση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στην Αμφίπολη. Σκέψεις οι οποίες θεματικά χωρίζονται σε τρεις χρονικές ενότητες: παρελθόν, παρόν, μέλλον.
Επόμενη σελίδα »

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

  στό    Αναζήτηση
Δημοφιλέστερα σήμερα
Περισσότερα σχόλια