Αποθήκευση
Εγγραφή          Υπενθύμιση κωδικού
Σύμβολο go
        Τζίρος  εκ. €
ΜΕ ΑΠΟΨΗ

Και το ελληνικό τουριστικό προϊόν χρειάζεται "αναδιάρθρωση"

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου

Του Μάριου Τριβυζά

Βρισκόμενοι στο μεταίχμιο μεταξύ μίας εποχής παρωχημένης νοοτροπίας στο τουριστικό επιχειρείν και της ολοκλήρωσης μίας σχετικά καλής φετινής τουριστικής περιόδου που απέδειξε την ανθεκτικότητα και την δυναμική της Ελλάδας ανάμεσα στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, καλούμαστε να «αναδιαρθρώσουμε» –στο πνεύμα της εποχής και εμείς– αντιλήψεις και πρακτικές του παρελθόντος που αποδεδειγμένα έθεσαν τον τουρισμό μας σε δοκιμασία.

Κλειστοί αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία μέρα μεσημέρι, αδυναμία έγκαιρου προγραμματισμού λόγω κινητοποιήσεων στις δημόσιες υπηρεσίες, έλλειψη ευελιξίας και προσαρμοστικότητας στις διεθνείς απαιτήσεις, αυθαίρετες αυξήσεις τιμολογίων, απουσία ευγένειας και τουριστικής συνείδησης σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και των τοπικών κοινοτήτων αποτελούν συνιστώσες ενός παρελθόντος το οποίο πρέπει οριστικά να αφήσουμε πίσω μας. Η Ελλάδα αλλάζει και μαζί με αυτή όλοι μας, ανεξαρτήτως θέσης ή οικονομικής κατάστασης.

Τι πρέπει να κάνουμε για να κεφαλαιοποιήσουμε την φετινή αλλαγή κλίματος στην εικόνα της χώρας μας; Συνέπεια, σταθερότητα, ποιότητα και ευελιξία είναι το τετράπτυχο που απαιτείται και μέχρι στιγμής η πολιτική ηγεσία δείχνει να αντιλαμβάνεται τις ευθύνες της και να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ενδεικτικό δείγμα προθέσεων το άνοιγμα αρχαιολογικών χώρων και μουσείων εκτός προκαθορισμένου ωραρίου εφόσον γίνει πραγματικότητα για το 2014 –διότι φέτος ήταν τραγικό να κλείνουν στις 15:00 το μεσημέρι– με καταβολή επιπλέον κρατικής αποζημίωσης στους εργαζομένους, προκειμένου οι χώροι αυτοί να είναι επισκέψιμοι από γκρουπ ή κρουαζιερόπλοια που αδυνατούν να ακολουθήσουν το τυπικό ωράριο. Αίτημα δεκαετιών της τουριστικής βιομηχανίας προκειμένου να πετύχουμε το αυτονόητο: να μην υπάρχει αδικαιολόγητη απώλεια εσόδων για την χώρα, να μην προκαλείται δυσαρέσκεια στους ξένους επισκέπτες. Αρκεί και η πολιτεία να τηρεί τις δικές της υποχρεώσεις και να εφαρμόζει το θερινό ωράριο από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου (08:00 – 20:00) σε όλη την Ελλάδα απαρέγκλιτα και χωρίς εξαιρέσεις, ώστε τουριστικά γραφεία και tour operator να μπορούν έγκαιρα να προγραμματίσουν σε βάθος όχι μόνο μηνών αλλά και ετών τις επισκέψεις τους, χωρίς να γίνονται έρμαια των συνδικαλιστών. Τουρισμός εκτός των άλλων σημαίνει και προγραμματισμός σε πρακτικό επίπεδο ώστε να πείσουμε τους ξένους συνεργάτες μας ότι είμαστε παρόντες, σε πλήρη λειτουργία και με τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε σε κάθε λογικό αίτημά τους, παρέχοντας ασφάλεια και υψηλό επίπεδο υπηρεσιών.

«Είμαστε ανοικτά χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις, ελάτε να γνωρίσετε την ποικιλία και το βάθος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε όλη του την έκταση».

Έχοντας τον πολιτισμό και τα μουσεία ως βάση και σε πλήρη, διευρυμένη λειτουργία θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τους περιηγητικούς γύρους ανά την Ελλάδα –όπως για παράδειγμα σε Δελφούς, Αργολίδα, Μετέωρα, Ολυμπία, Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα, Μακεδονία– εμπλουτίζοντάς τους με νέες ταξιδιωτικές εμπειρίες είτε αναψυχής και περιπέτειας, είτε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, γαστρονομικές, αθλητικές και ευεξίας. Χρειάζεται «επαναπακετάρισμα» της ίδιας πολύτιμης πρώτης ύλης με νέες μεθόδους προκειμένου να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον διαφορετικών κοινών. Χρειάζεται και η προσθήκη νέων, ανεξερεύνητων προορισμών, που όμως έχουν να προσφέρουν σημαντικές εμπειρίες: οινογνωσία, αγροτουρισμό, θρησκευτικό τουρισμό, τουρισμό υγείας κά.

Η ζήτηση υπάρχει, η δεξαμενή τουριστών είναι ανεξάντλητη, ο θαυμασμός και η πρόθεση επίσκεψης για την χώρα μας έχει καλλιεργηθεί σε πολλούς λαούς από την παιδική τους ηλικία. Αυτό που χρειάζεται είναι επικοινωνία, σύγχρονες τεχνικές, προσαρμοστικότητα στις νέες εξελίξεις, υψηλή ποιότητα υπηρεσιών.

Μόνο τότε τα κρουαζιερόπλοια θα πάψουν απλά να μας επισκέπτονται για λίγες ώρες και θα καταστήσουν βάση τη χώρα μας, γιατί οι εταιρίες τους θα γνωρίζουν ότι μπορούν να προγραμματίσουν σε βάθος χρόνου έως και δύο χρόνια πριν, ότι θα μπουν σε συγκεκριμένη ώρα σε συγκεκριμένο λιμάνι και θα μπορέσουν να δέσουν, ότι τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της κάθε περιοχής είναι ανοιχτά, καθαρά, με υποδομές και το προσωπικό ικανό να ανταποκριθεί τουλάχιστον στις βασικές απαιτήσεις των επισκεπτών και αφού «απεγκλωβιστεί η κρουαζιέρα από το κορεσμένο λιμάνι του Πειραιά όπου τα κρουαζιερόπλοια είναι τελευταία σε προτεραιότητα, με αποτέλεσμα οι εταιρίες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στους χρονικούς περιορισμούς του λιμανιού» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο CEO της Louis Cruises Kerry Αναστασιάδης, μεταφέροντας σημαντικό όγκο αυτής στο λιμάνι του Λαυρίου.

Η Ελλάδα μπορεί να ξαναγίνει μόδα, διάθεση και νέες ιδέες υπάρχουν. Η αντίληψη του μέσου Έλληνα για τον τουρισμό έχει αλλάξει ριζικά και προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι πεποίθηση όλων ότι δεν χρειάζεται να χάσουμε την ταυτότητά μας για να παρέχουμε ένα μαζικό, ομογενοποιημένο προϊόν. Αντίθετα πρέπει να αναδείξουμε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της κάθε περιοχής, τη διαφορετικότητα που μας έχει προσδώσει η μακραίωνη πορεία μας, τον αυθεντικό τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη ζωή.

Και σε αυτόν τον εμπλουτισμό των ταξιδιωτικών εμπειριών που είναι σε θέση να προσφέρει η χώρα μας το κράτος –κεντρική διοίκηση και τοπική αυτοδιοίκηση– οφείλουν να σταθούν αρωγοί, αφουγκραζόμενοι τις εξελίξεις και την καλώς εννοούμενη ιδιωτική πρωτοβουλία και κινητικότητα. Τουλάχιστον αφαιρώντας και όχι προσθέτοντας προβλήματα.

* Ο κ. Μάριος Τριβυζάς, είναι Πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ)

Ακολουθήστε το Capital.gr στα Social Media
Σχολιάστε το άρθρο 
Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον:
LINKS ΧΟΡΗΓΩΝ

Προηγούμενα άρθρα στην ενότητα ΜΕ ΑΠΟΨΗ

  • 19/09  Η κρίση θρέφει τα παράσιτα- Παναγιώτης Παπαδόπουλος
    Λένε ότι η κρίση φέρνει ευκαιρίες. Αυτό που δεν λένε, είναι πως αυτή η κρίση μετατράπηκε και σε έναν παράδεισο για τα κάθε λογής παράσιτα που υπήρχαν ανέκαθεν αλλά πλέον έχουν την ευκαιρία να βγάλουν περισσότερα χρήματα και να νιώσουν πιο απαραίτητοι από ποτέ.
  • 18/09  Διαμάντια στα αποκαΐδια- Άγης Βερούτης
    Πριν λίγες ημέρες έτυχα σε μια συζήτηση για το πόσο καλές υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών έχουν κάποιες γνωστές ξένες εταιρίες διαδικτυακού εμπορίου, και πόσο κακές έχουν οι ελληνικές σε σύγκριση με τις πρώτες. Αυτό λέγω πως είναι απλά ανακρίβεια, για να μη πω πως είναι ψέμα. Γράφει ο Άγης Βερούτης.
  • 17/09  Aφήστε μας καλύτερα, μόνους…- Ανδρέας Ζαμπούκας
    Ο “φετιχισμός“ του αποτελέσματος δεν αποφέρει τη βελτίωση που κάποιος οραματίζεται για το εγχείρημα. Το να προσπαθείς δηλαδή, να πετύχεις κάτι που σου επιβάλλεται, χωρίς να έχεις πειστεί γα τη χρησιμότητα του, είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρεις. Μπορεί να δείχνεις ότι έφτασες στο στόχο αλλά το πιθανότερο είναι ότι προσποιείσαι.
  • 16/09  Μπροστά στο αδιέξοδο κατεύθυνσης και επιλογής- Κατερίνα Πάντα
    Έτσι όπως πάει η Ευρωζώνη, θα δει και τη Γαλλία να γίνεται έρμαιο των αγορών. Ο κοινός πυλώνας με τους Γερμανούς θα καταρρεύσει ή θα αναδείξει μια Λεπέν. Ακολουθώντας αυτούς η κυβέρνηση, θα έχει την ίδια καταλήξη και δύσκολα θα βγάλει τη θητεία. Μόνος λόγος ελπίδας, μια επιτυχής απομείωση του χρέους σε βιώσιμα επίπεδα. Υπάρχει κανείς να τα πραγματοποιήσει; Και ποιον να εμπιστευθείς;
  • 15/09  Μονορέιλ και νέο ρυμοτομικό σχέδιο- Βασίλης Αναστασίου
    Η συγκοινωνία στον Πειραιά θα είναι πολύ δύσκολη αν παραμείνει όπως είναι τώρα, όταν αναγκαστικά τα μεγάλα φορτηγά φορτωμένα με containers διέρχονται μέσα από το κέντρο, όσο και αν το τραίνο προς το Θριάσιο θα αποσυμφορήσει κάποτε την έξοδο από το λιμάνι προς άλλη κατεύθυνση.
  • 12/09  Η επιχειρηματική αποτυχία στην Ελλάδα- Παναγιώτης Παπαδόπουλος
    Εάν ανατρέξει κάποιος στην ιστορία των πλέον επιτυχημένων επιχειρηματιών στον κόσμο, θα διαπιστώσει ότι πάρα πολλοί από αυτούς, έχουν αποτύχει παταγωδώς και έχουν χρεοκοπήσει χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει την μετέπειτα πορεία τους. Διάβαζα προ καιρού, ότι σύμφωνα με τις στατιστικές, οι μεγαλύτεροι και πιο επιτυχημένοι επιχειρηματίες σε όλο τον κόσμο, έχουν στο ενεργητικό τους έναν μέσο όρο 4,3% χρεοκοπιών.
  • 11/09  Κεφάλαιο και χρήμα στον πλανήτη των πιθήκων- Ευθύμης Μαραμής
    Το σύνηθες λάθος των περισσότερων σοσιαλιστών ή/και φιλελεύθερων του γλυκού νερού, είναι πως μπερδεύουν την αιτία με το αποτέλεσμα. Έτσι κάπως καταλήγουν σε συμπεράσματα εσφαλμένα εν τη γενέσει τους, όπως για παράδειγμα στο θέμα των ΕΣΠΑ, των επιδοτήσεων και συνολικά των πρακτικών αναδιανομής μέσω κεντρικού σχεδιασμού.
  • 10/09  Σήφης για Πρόεδρος Δημοκρατίας…- Ανδρέας Ζαμπούκας
    Το πολιτικό σύστημα διδάσκει παντού σκοπιμότητα και αμοραλισμό. Είναι φανερό πλέον, ότι συγκρατούνται οριακά να μην ξεφύγουν σε χονδροειδείς γραφικότητες. Έχουν ήδη διαλύσει νόμους, θεσμούς, σύμβολα και προχωρούν ακάθεκτοι στην αποδόμηση της Δημοκρατίας. Δεν ήταν πάντα τόσο “γλαφυρή“ η επιλογή του προσώπου για την Προεδρία...
  • 09/09  Είναι διαχειρίσιμος ο Κόσμος του 2050;- Σωτήρης Καμενόπουλος
    Ο κόσμος του 2050 θα πολύ δύσκολα διαχειρίσιμος με τα σημερινά δεδομένα και τα υπάρχοντα “εργαλεία παγκόσμιας διαχείρισης“. Από κάθε άποψη: οικονομική, περιβαλλοντική, κοινωνική/θρησκευτική, (γεω)πολιτική και τεχνολογική. Τα μέχρι σήμερα ιδεολογικά ρεύματα τα οποία έχουν “κυβερνήσει“ κατά περιόδους τον κόσμο ) αλλά και τα θρησκευτικά ρεύματα δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
  • 08/09  Ολίγα περί ανάπτυξης- Συμεών Ρωμύλος
    Η συζήτηση για ανάπτυξη γίνεται συνήθως με αναφορά στην αύξηση του ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ Εθνικού Προϊόντος (ΑΕΠ) δηλαδή του συνόλου προϊόντων και υπηρεσιών, που παράγονται εντός της χώρας, σε ένα έτος. Εάν από το ΑΕΠ αφαιρεθούν οι αποσβέσεις των παγίων που “αναλώθηκαν“ για την δημιουργία του, προκύπτει το ΚΑΘΑΡΟ Εθνικό Προϊόν. Χοντρικά, στις ανεπτυγμένες οικονομίες, οι αποσβέσεις είναι 10% του Ακαθάριστου ΕΠ και το Καθαρό ΕΠ είναι, αντίστοιχα, 90% του ΑΕΠ.
Επόμενη σελίδα »

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

  στό    Αναζήτηση
Δημοφιλέστερα σήμερα
Περισσότερα σχόλια