Αποθήκευση
Εγγραφή          Υπενθύμιση κωδικού
Σύμβολο go
        Τζίρος  εκ. €
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φόβοι για ντόμινο στη ναυτιλία

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου

Έλληνες και ξένους πλοιοκτήτες ανά τον πλανήτη αναμένεται να πλήξει η χρεοκοπία της κορεατικής ναυτιλιακής STX Pan Ocean, καθώς απασχολούσε μέσω ναυλώσεων περισσότερα από 250 μη ιδιόκτητα πλοία.

Το νέο ντόμινο έρχεται ενάμιση χρόνο μετά την κατάρρευση της επίσης κορεατικής Korea Line Corporation και ένα χρόνο μετά την αντίστοιχη περίπτωση της Ιαπωνικής Sanko Steamship, αναδεικνύοντας την μεγάλη αλληλεξάρτηση πολλών στην ποντοπόρο και, κυρίως, την ένταση και το βάθος της κρίσης στις ναυλαγορές.

Ο ναυτιλιακός βραχίονας του Ομίλου STX, STX Pan Ocean Co., μετά την αποτυχία εξεύρεσης 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αποπληρωμή του χρέους του, επιχείρησε να αναζητήσει τρόπους βελτίωσης των οικονομικών δεδομένων μέσω συνεργασίας με τους πιστωτές της, την Korea Development Bank ή με την πώληση περιουσιακών στοιχείων.

Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας κατέστη όμως σαφές ότι η KDB δεν θα βοηθούσε, κάτι που αποτέλεσε έκπληξη τόσο για την ναυτιλιακή όσο και για την διεθνή κοινότητα. Μονόδρομος μετά από αυτή την εξέλιξη, η υποβολή αίτησης υπαγωγής στο κορεατικό πτωχευτικό δίκαιο.

Γεγονός όμως που μεταφράζεται σε απώλειες εσόδων δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων για πολλούς από εκείνους τους πλοιοκτήτες που έχουν μακροπρόθεσμα ναυλοσύμφωνα με την STX, είχαν δηλαδή παραχωρήσει έναντι μισθώματος τα πλοία τους σε αυτή για να τα χρησιμοποιεί.

Το πλήγμα μεγεθύνεται από το γεγονός ότι η πλειονότητα των ναυλοσύμφωνων που είχε εν ενεργεία ήταν σε τιμές σημαντικά υψηλότερα από το μέσο όρο της αγοράς, σημειώνουν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο Capital.gr.

Με βάση τα πρώτα στοιχεία από μεγάλους ναυλομεσιτικούς οίκους και τα δημοσιεύματα έγκυρων πηγών όπως το TradeWinds, στις ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων που φέρονται να είχαν ή να έχουν ακόμα πλοία τους ναυλωμένα στην STX περιλαμβάνονται οι Star Bulk Carriers, Navios, Dioryx, Ariston, Transmar, Safbulk, Golden Union, LPL, Elmira και Tiger. Πολλές περισσότερες ναυτιλιακές ξένων συμφερόντων όπως οι Bocimar, J Lauritzen, Cido Shipping, Spar Shipping και JB Ugland αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.

Ακολουθήστε το Capital.gr στα Social Media
Σχολιάστε το άρθρο 
Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον:
LINKS ΧΟΡΗΓΩΝ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

  στό    Αναζήτηση
Δημοφιλέστερα σήμερα
Περισσότερα σχόλια